معاون اقتصادی رئیس جمهور در گفت‌وگوی اختصاصی با قدس آنلاین در واکنش به درخواست ۱۲۰ روز زمان از سوی مقامات اروپایی برای اجرای اینستکس و اثبات پایبندی به توافق هسته‌ای تأکید کرد: اگر عزم کافی در طرف اروپایی وجود داشته باشد اجرای اینستکس زمان زیادی لازم ندارد.

اجرای اینستکس به ۱۲۰ روز زمان نیاز ندارد

محمد نهاوندیان در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگار قدس آنلاین گفت: یکسالی که ایران برای عملی شدن تعهدات طرف مقابل به کشورهای اروپایی و ۱+۴ فرصت داد کافی به نظر می‌رسد. می‌دانیم که در اجرائیات اگر عزم کافی وجود داشته باشد اجرای اینستکس و آغاز تراکنش‌های مالی زمانبر نیست به ویژه آنکه ایران و اروپا تاریخ طولانی از مبادلات را دارند و انگیزه کافی هم وجود دارد.
وی افزود: این وظیفه دولتهای اروپایی بوده که از شرکت‌های و بخش خصوصی خود را حمایت سیاسی کنند و در مقابل تحریم های تحمیلی امریکا به آنها اطمیان بدهند که مورد حمایت قرار می‌گیرند. این حمایت سیاسی همانطور که در تأسیس اینستکس از سوی اروپا اعلام شد باید در مورد شرکتهای اروپایی هم فراگیر شود.
معاون اقتصادی رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار قدس آنلاین درباره اینکه شرط گذاری ایران برای صادرات یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز برای ماندن در برجام صحت دارد؟ اظهار داشت: بحث صادرات نفت ایران و میزان آن باید در مذاکرات تجاری مورد بحث قرار گیرد. ما باید با گام نخستی آغاز بکنیم. البته این موضوع زمینه توسعه خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.