رئیس هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی گفت: زیرساخت مطلوبی در بخش بانوان و شهرستان‌های استان وجود ندارد و برای بهبود شرایط در این بخش برنامه‌ریزی شده است.

بولینگ و بیلیارد در شهرستان‌های خراسان رضوی زیرساخت مناسبی ندارد

به گزارش قدس آنلاین ، هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی از چندین سال گذشته در استان راه اندازی شده و با حمایت اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی فعالیت خود را ادامه می‌دهد، این هیئت یکی از هیئت‌های فعال در استان و کشور است.

برخی از شهروندان علاقه بسیاری به این ورزش داشته و آن را در سنین پایین آغاز کردند، در حال حاضر بسیاری از آنها این ورزش را ادامه داده و در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند، تاکنون افتخارات بسیاری توسط ورزشکاران کسب شده و هیئت نیز برای ارتقاء آنها اقداماتی انجام داده است.

حمزه حکیم‌پور سرپرست هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس، در ارتباط با میزان فعالیت ورزشکاران بولینگ‌، بیلیارد و بولس خراسان رضوی نکاتی را بیان کرد، همچنین وی در مورد وضعیت این هیئت در استان توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

وی تصریح کرد: هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی از ابتدای سال تاکنون فعالیت بسیاری داشته که از جمله آنها می‌توان به برگزاری سه مسابقه مختلف اشاره کرد، ابتدا نخستین مسابقه در بخش آقایان تشکیل شد و افراد از نقاط مختلف استان در محل مسابقات حضور یافته و با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رئیس هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی ادامه داد: در این رقابت‌ها در بخش پاکت بیلیارد شاهد حضور 42 نفر بودیم، این رقابت‌ها پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به اتمام رسید، مسابقات ایت‌بال نیز در بخش بانوان در سطح استان برگزار شده که این رقابت‌ها نیز پیش از ماه مبارک رمضان خاتمه یافت، مسابقاتی نیز در دو هفته گذشته برگزار شد.

حکیم‌پور خاطرنشان کرد: پتانک زیر مجموعه بولس در بخش آقایان قرار دارد و مسابقات این بخش نیز برگزار شد، امور مختلفی پیش از ماه مبارک رمضان برگزار شده و به اتمام رسید، پس از گذشت این ماه مبارک نیز مسابقات و برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود، یکی از برنامه‌های در پیش رو، برگزاری دوره‌های مربی‌گری و داوری است.

وی گفت: دوره‌های مربی‌گری و داوری در دو رشته پتانک و بیلیارد برگزار می‌شود، مکاتبات صورت پذیرفته و اجازه آن اخذ شده است، فراخوان تا چند روز آینده اعلام شده و این برنامه در تیرماه برگزار می‌شود، با هیئت بیماران خاص استان نیز همکاری داشتیم و ورزشکاران این هیئت می‌توانند در زمین اختصاصی هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی حضور یابند.

حکیم‌پور اظهار داشت: علاوه بر بیماران خاص، هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی تاکنون با مجموعه کارگری نیز همکاری داشته و طی مکاتباتی فضای این هیئت در اختیار آنها قرار گرفته است، به طور کلی این هیئت فعالیت هیئت‌های بیماران خاص و کارگری به صورت رایگان در این محل را آزاد گذاشته است.

رئیس هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی افزود: با مسئولان کمیته شهرستان‌ها تعاملاتی برقرار شده و قرار بر اعزام افراد به شهر مشهد و حضور در برنامه‌های آموزشی در راستای گسترش رشته پتانک شده است، تاکنون در دو شهرستان کاشمر و سبزوار برنامه‌های آموزشی برگزار شده است، از شهرستان‌های فعال در بیلیارد نیز می‌توان به دو شهرستان مذکور اشاره کرد.

وی بیان کرد: قرار بر برگزاری یک دوره مسابقات کشوری در مشهد بوده که هنوز تاریخ آن مشخص نیست، در طول سال مسابقات کشوری متعددی برگزار شده که ورزشکاران خراسان رضوی به تمامی آنها اعزام شده و مقام‌های درخوری کسب می‌کنند، در حال حاضر زمین اختصاصی در اختیار هیئت و ورزشکاران این رشته ورزشی قرار دارد.

حکیم‌پور عنوان کرد: در کشور چنین زمینی برای ورزش بیلیارد، بولینگ و بولس وجود نداشته اما هنوز می‌توان اقدامات بهتری را در این زمینه عملی کرد، در حال حاضر پنج یا 6 زمین فعال در این مکان ورزشی به صورت اختصاصی وجود داشته اما می‌توانیم این عدد را به 20 زمین برسانیم.

رئیس هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی اذعان داشت: در حال حاضر چهار زمین بولینگ در اختیار ورزشکاران خراسان رضوی بوده که یکی از آنها به صورت اختصاصی در اختیار هیئت است، سایر شهرستان‌ها زیرساخت لازم را ندارند و هنوز از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند اما شهر مشهد از امکانات خوبی استفاده می‌کند.

وی بیان کرد: ورزشکاران می‌توانند از امکانات مطلوب مشهد استفاده کنند و در مکان‌های ورزشی حضور یابند، در حال حاضر قرار بر راه اندازی آکادمی در بخش بیلیارد هستیم، در حال حاضر حدود 700 تا 800 ورزشکار در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند، البته این آمار مربوط به افراد بیمه شده بوده و تعداد ورزشکاران بیش از این رقم است.

حکیم‌پور خاطرنشان کرد: هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی در رشته اسنوکر در رتبه نخست تا سوم قرار دارد، ارسلان اسماعیلی‌نژاد در مسابقات انتخابی تیم ملی مقام نخست را کسب کرده و در چند روز آینده به قطر اعزام می‌شود، ورزشکاران در خراسان رضوی از جایگاه خوبی برخوردار هستند.

رئیس هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی بیان کرد: برخی از لوازم مانند چوب و توپ متعلق به ورزشکاران بوده و برخی نیز مانند میز و فضا باید توسط هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی تأمین شود، وسایل و تجهیزات ورزشکاران قیمت بالایی نداشته و هر فردی می‌تواند آنها را تهیه کند، هر یک ساعت تمرین در سالن 10 هزار تومان هزینه دارد.

وی ادامه داد: البته راه اندازی چنین مکانی برای متولیان هزینه‌های بسیاری دارد، چرا که تمامی وسایل مانند میز به دلیل وارداتی بودن آنها قیمت گزافی دارند و راه اندازی مکانی برای تمرین این ورزشکاران حدود 500 میلیون تا 1 میلیارد تومان هزینه دارد، البته میزان حمایت‌ها کافی است.

حکیم‌پور بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس به اندازه کافی حمایت می‌کند اما هنوز با کمبودهای مواجه هستیم که نیاز به حضور اسپانسرها داریم، برای حضور پررنگ‌تر ورزشکاران خراسانی در مسابقات برون‌مرزی باید شرایط بهتری فراهم شود.

رئیس هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی گفت: باید پایگاه ثابت بولینگ، بیلیارد و بولس در استان راه اندازی شود، البته مشکلات موجود در هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی حاد و وخیم نیست اما در صورت فراهم بودن شرایط بهتر می‌توان میزان پیشرفت بیشتری را در ورزشکاران خراسانی شاهد بود.

وی ادامه داد: از دیگر دغدغه‌های هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی می‌توان به فعالیت کم بخش بانوان اشاره کرد، باید بانوان را به سمت باشگاه‌ها هدایت کنیم، یکی از برنامه‌های مطلوب هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس استان، افتتاح نخستین باشگاه بیلیارد بانوان در خراسان رضوی است.

حکیم‌پور بیان کرد: رایزنی‌ها انجام شده و چندین باشگاه مختلف آماده همکاری هستند، قرار است یکی از آنها انتخاب شود و در نهایت بانوان صاحب سالن اختصاصی شوند، همچنین قرار بر صدور کارت مربی‌گری برای بانوان و برگزاری برنامه‌های مختلف در این بخش شده است، باید این رشته ورزشی میان عموم شناخته شود.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.