خراسان شمالی- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: طرح نماد( نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در ۱۴۰ مدرسه استان اجرا شد.

«طرح نماد» در ۱۴۰ مدرسه استان اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی حسن لنگری با اشاره به اینکه سال گذشته اجرای طرح نماد به صورت پایلوت در ۱۲ مدرسه  اجرا شده است اظهار کرد: در سال ۹۷ و ۹۶ حدود شش مدرسه در اسفراین و شش مدرسه در بجنورد تحت پوشش اجرای طرح نماد( نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) قرار گرفتند و ۸۹۰ میلیون ریال اعتبار صرف اجرای طرح شد.

وی عنوان کرد: در سال جاری نیز ۱۴۰مدرسه تحت پوشش اجرای طرح قرار گرفتند و طرح نماد در شش مدرسه بجنورد و ۱۳۴مدرسه اسفراین اجرا شده است.

به گفته وی ۱۷هزار و ۹۹۳دانش آموز در استان، امسال  تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که از این تعداد  ۱۶هزار و ۴۸۹دانش آموز در اسفراین و یک هزار و ۵۰۴دانش آموز نیز در بجنورد تحت پوشش قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان، نماد، با هدف طراحی مجموعه ای نظام یافته از خدمات و برنامه ها شامل غربالگری، آموزش، توانمند سازی و حمایت های روانی اجتماعی به منظور مراقبت دانش آموزان در برابر رفتارهای پر خطر، آسیب های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله بموقع و موثر اجرایی می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: استقرار نظام جامع مراقبت اجتماعی برای دانش آموزان از طریق مشارکت بین بخشی، مبتنی بر مدل بومی و سبک زندگی اسلامی -ایرانی، هم افزایی منابع و برنامه های دستگاه‌ها و نهادها و بسیج ظرفیت مشارکت مردمی و خیریه برای نظام مراقبت های اجتماعی، استقرار نظام ارجاع مناسب ارایه خدمات، ظرفیت سازی جهت افزایش عوامل محافظت کننده و کاهش عوامل مخاطره آمیز دانش آموزان  در مدرسه، خانواده و محله با مشارکت همه جانبه نهادها، سازمان ها و گسترش آموزش های رشد مدار در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر ،آسیب های اجتماعی و بزهکاری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.