فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: دنیای استکبار اگرچه در ظاهر هیبتی دارد، اما در باطن تو خالی است، آن‌ها یک شاکله قوی دارند اما استخوان آن‌ها پوکیده است.

سردار نظری: استکبار شاکله قوی اما استخوانی پوکیده دارد

به گزارش قدس آنلاین، سردار یعقوبعلی نظری شامگاه گذشته در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم در آرامگاه فردوسی با اشاره به‌زیبایی حماسه آفرینی جوانان در برابر استکبار گفت: جنگ اگرچه منفور است ولی یک واقعیت در زندگی بشر است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: بشر را از جنگ گزیری نیست چرا که همیشه مستکبر، ظالم، نابکار و تبهکار وجود دارد و تا زمانی که استکبار، ظلم و ظالم باشد همیشه باید کسانی باشند که در مقابل آن حماسه‌ها بیافرینند، بنابراین روح حماسه ملت ایران کارساز است.

وی اظهار کرد: امروز هم در مقابل دنیای استکبار ما نیاز به روحیه حماسی داریم.

سردار نظری افزود: اگر روحیه حماسه وجود داشته باشد و ما مبتنی بر معنویات کار کنیم هیچ کس را یارای تسلط بر این جامعه، مردم و نظام نخواهد بود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) متذکر شد: دنیای استکبار اگرچه در ظاهر هیبتی دارد، اما در باطن تو خالی است، آن‌ها یک شاکله قوی دارند اما استخوان آن‌ها پوکیده است.

وی بیان کرد: مردم ایران در طول 40 سال گذشته دائم ثابت کرده‌اند از روحیه حماسی مبتنی بر اعتقادات اسلامی و اصول اعتقادی برخوردار هستند و درست همینجا است که این روحیه کارساز می‌شود و شما شاهد صحنه‌های حماسی و کارساز در طول این 40 سال هستید.

سردار نظری اظهار کرد: ما می‌توانیم با تکیه بر معنویت رضوی و اسلامی و حماسه‌هایی که آفریده شده است، بار دیگر از این صحنه‌ها پیروزمندانه بیرون بیاییم و صحنه و صفحات دیگری در تاریخ نظام مقدس اسلامی اضافه کنیم. 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: اگر امروز فردوسی در قید حیات بود نیاز به افسانه‌سازی و خلق تصاویر ذهنی نبود، امروز ما بزرگان زیادی داریم که فردوسی می‌توانست با تصویر آن‌ها و زندگی آن‌ها واقعیات را با کلمات و جملات زیبا به‌شاهنامه بیاورد.

وی  تاکید کرد: روحیه حاکم بر اصول اعتقادی و معنویت بسیار کارساز است، چرا که امروز ما شهدای عزیزی که در دفاع از حرم و مرزهای اعتقادی و جغرافیایی تقدیم کردیم، آن حماسه فردوسی مبتنی بر اعتقادات دینی و اسلامی را به منصه ظهور در می‌آورد و در اینجا ما باید به‌بزرگان خودمان افتخار کنیم.

سردار نظری خاطرنشان کرد: اینجا مشهدالرضا، مبتنی بر گنجینه بسیار مهم و ارزشمند و قابل استفاده است که ما با توجه به این منبع پرفیض الهی و وجود شخصیت‌هایی مانند فردوسی می‌توانیم مشهد را به‌عنوان نماد معنویت حفظ و معرفی کنیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: ما می‌توانیم حماسه مبتنی بر معنویت را به همه کسانی که به‌عنوان زائر به مشهد می‌آیند و افتخار پابوسی پیدا می‌کنند، ارائه دهیم.

وی بیان کرد: برادران گرامی و مسؤولان محترم از این گنجینه‌های معنوی استفاده کنیم، نیازی نیست به‌جای دیگری برای بهره‌گیری برویم و از آن‌ها سوغات بیاوریم.

سردار نظری اظهار کرد: اگر مشهد را به‌معنویت رضوی و حماسه فردوسی بیاراییم، سوغات گرانبهایی است که می‌توانیم آن را به‌زائران عرضه کنیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه ما فردوسی را با شاهنامه می‌شناسیم و روح حاکم بر شاهنامه حماسی است، گفت: شاهنامه اگرچه در قالب جملات و کلمات حماسی بیان شده، میدان‌های رزم را به‌تصویر کشیده و باهدف خاصی این کلمات و جملات حماسی بیان شده است، اما یک پیام دارد و آن حماسه و حماسه‌سرایی است.

وی پیام اصلی شاهنامه را «حماسه» دانست و افزود: پیام اصلی آن شخصیت بزرگوار و ادبی «حماسه» است که باید به آن دقت کنیم آن را پاس بداریم و ترویج کنیم.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.