مدیرکل هلال احمر خراسان رضوی گفت: فعالیت بشردوستانه تحت تعالیم اسلامی یکی از محورهای کار در هلال احمر است و در همین راستا ۱۲ هزار داوطلب فعال هم اکنون در هلال احمر خراسان رضوی فعالیت دارند.

۱۲۰۰۰ داوطلب فعال در هلال احمر خراسان رضوی فعالیت دارند

 به گزارش قدس آنلاین سید مجتبی احمدی ظهر امروز در پیش خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: 18 اردیبهشت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ نامگذاری شده و در کشورهایی که این مؤسسه را دارند این روز جشن گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در ایران در پرتو نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هلال احمر به عنوان یک مؤسسه خیریه غیرانتفاعی و عمومی شکل گرفته و در اساسنامه آن قانونگذار هدف از تشکیل آن را حمایت از سلامت انسان‌ها، تلاش برای صلح و دوستی بین کشورها و تلاش برای تسکین آلام بشری قرار داده شده است.پ

مدیرکل هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: همچنین کمک به آسیب دیدگان حوادث طبیعی، امداد رسانی به آسیب‌دیدگان در زمان جنگ‌ها و توجه به ترویج سلامت در آحاد جامعه از دیگر حوادثی است که قانونگذار باری این جمعیت در نظر گرفته است.

احمدی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در دوران دفاع  مقدس 600 شهید امدادگر را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است، خاطرنشان کرد: همچنین اقدامات دیگری با توجه به ظرفیت جهانی که برای این سازمان وجود دارد مانند تبادل نامه میان اسرا و آزادگان و خانواده‌های آنها توسط این نهاد به انجام می‌رسید.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما این است که علاوه بر داشتن آمادگی یک جامعه تاب‌آور ایجاد کنیم که بتوان در بلایای طبیعی و حوادث آسیب‌ها را به حداقل رساند همچنان که در سیل استان خراسان رضوی هماهنگی بسیار خوبی را بین دستگاهای اجرایی شاهد بودیم و در 2 ماه نیز شاهد اخیر اوج فعالیت‌ در این استان برای جمع آوری هدایای نقدی و غیرنقدی بشردوستانه بودیم.

مدیرکل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تأکید کرد: در جریان کمک رسانی به مردم آسیب‌دیده در سیل اخیر 900 داوطلب هلال احمر در 167 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی به همکاری برای جمع آوری کمک‌های بشردوستانه مشغول بوده‌اند.

احمدی با بیان اینکه تا امروز 2 میلیارد و 300 میلیون تومان از طرف مردم به حساب‌های جمعیت هلال احمر خراسان رضوی برای کمک به سیل زدگان واریز شده، تصریح کرد: در جریان سیل 70 محموله امدادی بشردوستانه مردمی از استان خراسان رضوی به استان‌های خوزستان، لرستان، گسلتان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و فارس ارسال شده و از این تعداد 46 محموله به استان گلستان فرستاده شده است.

وی بیان کرد: ارزش کمک‌های غیرنقدی مردم خراسان رضوی برای سیل زدگان 6.5 میلیارد تومان ارزش این کمکهای مردم دوستانه بوده همچنین 7.5 میلیارد تومان کالا از انبارهای جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به 5 استان درگیر با سیل به همراه کمک‌های مردمی ارسال شده است.

مدیرکل هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به درگیری 14 شهرستان خراسان رضوی با سیل در کشور، خاطرنشان کرد: آمادگی‌های قبلی با تشکیل شورای مدیریت بحران و همکاری همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها با یکدیگر سبب شد که این حادثه در خراسان رضوی منجر به فوت مستقیم کسی نشده و در ایام به وجود آمدن سیل  1500 حادثه‌دیده در این 14 شهرستان به صورت مناسب اسکان داده شدند.

احمدی فعالیت‌های بشردوستانه تحت تعالیم اسلامی را یک دستور کار اصلی در جمعیت هلال احمر دانست و اضافه کرد: در همین راستا هم اکنون 12 هزار داوطلب در جمعیت خراسان رضوی به صورت فعال عضو هستند و 25 پایگاه امداد و نجات در راه‌های مواصلاتی خراسان رضوی توسط این جمعیت راه‌اندازی شده که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و در ایام پیک پایگاه‌ها تا 51 عدد افزایش پیدا می‌کند.

وی شعار هفته هلال احمر امسال را شعار سیل مهربانی جاری است اعلام کرد و افزود: این نامگذاری به معنی این است که ادامه خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان سیل یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که جمعیت هلال احمر در دستور کار خود قرار داده است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.