مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: حجم روان آبها در این استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به دوره آماری بلند مدت 64 درصد افزایش یافته است.

حجم روان آبها در خراسان رضوی 64 درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین ؛ احمد قندهاری روز جمعه افزود: افزایش بارندگی به ویژه در فروردین ماه امسال باعث افزایش چشمگیر روان آبها در استان خراسان رضوی شده است.

وی اظهار داشت: میزان روان آب های تشکیل شده در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه در دوره بلند مدت از افزایش 190 درصدی برخوردار بوده است.
وی میانگین بارندگی این استان طی سال زراعی جاری را 285 میلیمتر عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته 154 درصد و نسبت به دوره بلند مدت 53 درصد افزایش داشته است.
قندهاری ادامه داد: پیش از این در پی خشکسالی های متوالی دو دهه اخیر در خراسان رضوی، ایجاد روان آبها کاهش چشمگیر داشت و در برخی سالها با بیش از 60 درصد کاهش روان آب مواجه بودیم.
وی با بیان اینکه اکنون حدود 50 درصد از حجم سدهای استان خراسان رضوی آب دارد، افزود: در حال حاضر بیش از 850 میلیون متر مکعب آب پشت سدهای خراسان رضوی ذخیره شده که نسبت به سال گذشته از افزایش چشمگیر برخوردار است.
میانگین سالانه بارندگی در استان خراسان رضوی 210 و در کشور 250 میلیمتر است.
در سال زراعی جاری به ویژه فروردین ماه امسال بارندگی های خوبی در مناطق مختلف خراسان رضوی رخ داد که نسبت به میانگین دوره بلند مدت از افزایش 55 درصدی برخوردار بوده است.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.