سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: کلنگ زنی بازسازی واحد های خسارت دیده از سیل ابتدای سال در استان ،امروز توسط استاندار خراسان رضوی در شهرستان بردسکن اغاز خواهد شد.

بازسازی واحد های خسارت دیده از سیل تا قبل شروع فصل سرما در خراسان رضوی

وحید قربانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: امروز بعد ازظهر با کلنگ زنی بازسازی اولین واحد خسارت دیده از  سیل ابتدای سال توسط استاندار خراسان رضوی در شهرستان بردسکن، بازسازی این واحد ها در استان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه برنامه زمان بندی دولت برای بازسازی واحد های خسارت دیده در کشور یک ساله و نیم می باشد، تصریح کرد: بازسازی واحد های خسارت دیده بر اثر سیل از امروز در استان آغاز می شود و بنا داریم  طبق برنامه زمان بندی در استان و براساس تامین اعتباری که از سوی دولت صورت بگیرد،بازسازی و ساخت واحد ها را تا پایان پاییز به پایان برسانیم تا مردم  قبل از شروع فصل سرما در واحد های جدید و بازسازی شده سکونت پیدا کنند.

قربانی افزود: به هر واحد خسارت دیده ۱۰۰میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۴۰۰میلیون ریال نیز تسهیلات قرض الحسنه پرداخت خواهد شد ، از طرفی در این زمینه تاکنون افراد نیکوکار نیز برای تهیه موارد مختلف از جمله مصالح ساختمانی و هزینه های کارگری اعلام آمادگی کرده اند.

وی بااشاره به اینکه بیش از ۶هزار واحد مسکونی بر اثر سیل در استان مورد تخریب و خسارت قرار گرفتند، بیان داشت: بیشترین واحد مسکونی برای بازسازی به ترتیب در شهرستان های بردسکن، سبزوار، قوچان ، سرخس و کلات قرار دارند.

قربانی افزود: با همکاری اداره راه و شهرسازی، زمینی در شهر کلات برای ساخت واحد های خسارت دیده در نظر گرفته شده است که به صورت آپارتمان و در طبقات مختلف ساخته خواهد شد ودر شهرهای دیگر استان نیز که منازل خسارت دیده اغلب در مناطق روستایی قرار دارند بر اساس طرح های بنیاد مسکن در متراژهای ۴۵ متری ، ۶۰متری و ۷۰متری بازسازی ها انجام خواهد  شد و بسته به این که خانواده  بر اساس معیار مختلف از جمله جمعیت ، کدام طرح را انتخاب کند بازسازی ها اجرا خواهد شد.از طرفی بنیاد مسکن نیز هزینه ساخت هرمتر مربع  واحد مسکونی در این مناطق  را بر اساس قیمت های فعلی ، بین یک میلیون و یکصد هزار تومان تا یک میلیون و یکصد و پنجاه هزار تومان اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: استان خراسان رضوی همچنین در بازسازی استان گلستان نیز مساعدت و همکاری خواهد داشت و بازسازی شهرستان گنبدکاووس بر عهده اداره بنیاد مسکن خراسان رضوی قرار داده شده است و نیروهای بنیاد مسکن از دو هفته پیش در این شهرستان مستقر شده اند و با شناسایی واحد های آسیب دیده، در مرحله بعدی آوار برداری را انجام خواهند داد.

قربانی در مورد انتصاب معاون امورعمرانی استانداری خراسان رضوی نیز بیان داشت: فرایند نهایی و اداری این انتصاب در تهران در حال انجام است و تصمیم گیری نهایی برای انتصاب فرد معرفی شده در اختیار وزیر کشور می باشد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.