مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی اعلام کرد: از مجموع ۴۸۶ هزار واحد مسکونی در استان خراسان رضوی فقط ۲۹ درصد نوسازی و بازسازی شده‌اند.

فقط ۲۹ درصد واحدهای مسکونی استان نوسازی و بازسازی شده‌اند
به گزارش قدس آنلاین، سید رضا موسوی‌نیا در مراسم آغاز عملیات احداث ۵۰ واحد مسکونی روستای سیل‌زده سیف‌آباد از توابع بخش مرکزی بردسکن گفت: در استان خراسان رضوی در مجموع ۴۸۶ هزار واحد مسکونی وجود دارد که ۹ درصد واحدهای کشور را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۱۴۱ هزار واحد مسکونی نوسازی و بازسازی شده که معادل ۲۹ درصد واحدهای مسکونی استان بوده و این آمار در مقایسه با کشور که ۳۵ درصد واحدهای مسکونی بازسازی و نوسازی شده‌اند؛ کم است.

موسوی‌نیا افزود: در شهرستان بردسکن از ۱۲ هزار و ۲۳۷ واحد مسکونی دو هزار و ۶۰۰ واحد بازسازی شده که ۲۱ درصد واحدهای مسکونی را شامل می‌شود.

وی گفت: تقریبا نصف میانگین کشور واحدهای مسکونی این شهرستان از نعمت وام‌های مقاوم‌سازی برخوردار شده و مسکن مقاوم ساخته‌اند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در بارندگی اخیر ۲۶ شهرستان دچار حادثه شده و ۶۱۵ نقطه روستایی خسارت دیدند همچنین در بردسکن در مجموع  یک‌هزار و ۱۰۹ واحد تخریبی و نیازمند بازسازی هستند.

وی یادآور شد؛ از این تعداد ۹۷۱ مسکن روستایی و ۳۱۳ واحد مسکن شهری بوده که در مجموع  ۷۹۶ مورد تخریب شده در روستاها و بقیه نیازمند بازسازی هستند.

موسوی‌نیا افزود: با تمام مشکلات و کمبود اعتبارات و تسهیلات، امروز در روستای سیف‌آباد کار بازسازی و مقاوم سازی ۵۰ واحد را شروع کردیم که برای شروع بازسازی حسب تکلیف با حضور استاندار کلنگ‌زنی به طور رسمی انجام شد.

وی همچنین از اینکه کم توجهی به مقاوم سازی مسکن روستایی موجب تخریب واحدهای مسکونی روستایی شده انتقاد کرد و افزود: در همین روستای سیف‌آباد واحدهایی که وام گرفتند و مقاوم سازی شده‌اند در سیل اخیر سالم و پابرجا مانده‌اند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد؛ بامشارکت مردم زمینه بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در این شهرستان و همه شهرستان‌ها فراهم شود.

وی عنوان کرد: بیناد مسکن در چابهار و سرپل ذهاب مشغول کار است و رکورد ۱۷ روزه ساخت مسکن را دارد، البته می‌توانیم با کمک مردم با یک ماه زمان اجرای پروژه بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی سیف‌آباد را داشته باشیم.

موسوی‌نیا گفت: امیدواریم با مشارکت مردم و حمایت مسئولان بازسازی منازل مسکونی هرچه سریع‌تر صورت گیرد البته یقین داریم اگر مردم پای کار باشند به سرعت می‌توانیم مسکن روستایی را در روستای سیف‌آباد به نتیجه برسانیم.

وی بیان کرد: به منظور مقاوم سازی و بازساری منازل مسکونی تسهیلاتی به مبلغ ۴۰ میلیون تومان در روستا و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض و در شهرها ۵۰ میلیون تومان و ۱۲ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.