فرمانده انتظامی مشهد درحالی از دستگیری عامل وارد آمدن ضربه چاقو به چشم یک دانش‌آموز خبر داد که چند روز پیش او در پی یک نزاع خیابانی، سبب آسیب جدی به بینایی فرد مجروح شده بود.

عامل فرو کردن چاقو در چشم دانش‌آموز مشهدی دستگیر شد

 ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری خبری تلخ که باز هم به واسطه یک چاقوکشی به وقوع پیوسته بود در رسانه‌ها منتشر شد و به سرعت ماجرای وارد آمدن ضربه چاقو به چشم یک دانش‌آموز مشهدی در شهر گوش به گوش چرخید.

از سوی دیگر در متن این خبر و به نقل از مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی آمده بود، دانش‌آموز آسیب دیده در درگیری روز شنبه (۲۱ اردیبهشت) با چند نفر از اراذل و اوباش در مشهد که موجب مجروحیت وی شد، در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد بستری است.

به گزارش قدس آنلاین قاسمعلی خدابنده در حالی که این خبر را یک روز بعد از حادثه رسانه‌ای کرد، افزود: پنج نفر از دانش‌آموزان دبیرستان ترنم ولایت در محدوده کوی امیر مشهد در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه روز حادثه حین رفتن به مدرسه با هفت نفر از اراذل و اوباش منطقه درگیری لفظی و سپس فیزیکی پیدا کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه ۶ نفر از اراذل موتورسوار سلاح سرد همراه داشتند، اظهار داشت: در این درگیری یکی از دانش‌آموزان از ناحیه چشم آسیب دید و به مرکز درمانی منتقل شد. وی گفت: حال عمومی سایر دانش‌آموزان خوب بوده اما آسیب وارده به دانش‌آموز مجروح شده جدی است. خدابنده افزود: درگیری بیرون از مدرسه و خارج از ساعت آموزشی رخ داده است.

در ادامه همچنین فرمانده انتظامی مشهد ضمن تأیید ماجرا بیان کرد: در این درگیری یک نفر زخمی شده و در بیمارستان بستری است. سرهنگ اکبر آقابیگی افزود: ضارب هنوز شناسایی نشده و تحقیقات پلیسی برای شناسایی عاملان این اقدام ادامه دارد.

*دستور ویژه رئیس پلیس مشهد برای دستگیری متهمان

همزمان با رسانه‌ای شدن ماجرا و با دستور مستقیم فرمانده انتظامی مشهد، مأموران کلانتری آبکوه شناسایی متهمان و عاملان اصلی این اقدام را در دستور کار خود قرار دادند.

اقدامات پلیس در حالی که با نظارت مستقیم سرهنگ اکبر آقابیگی رصد و دستورات مورد نیاز به صورت آنی و لحظه‌ای در اختیار تیم‌های عملیاتی قرار می‌گرفت، خبری به دست ما رسید که از نتیجه دادن اقدامات پلیسی برای دستگیری عامل اصلی این اقدام حکایت داشت.

*عاملان نزاع شرور نیستند

از همین رو فرمانده انتظامی مشهد مقدس در مصاحبه‌ای تلفنی ضمن تأیید دستگیری عامل اصلی وارد آمدن ضربه به چشم دانش‌آموز مشهدی، در تشریح ماجرا به قدس گفت: همان طور که در جریان واقعه هستید ۲۱ اردیبهشت ماه درگیری رخ داد و در آن از سلاح سرد توسط تعدادی از افراد مورد استفاده قرار گرفته بود.

سرهنگ اکبر آقابیگی ادامه داد: در این نزاع که بین تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستانی و چندین جوان در منطقه کوی امیر رخ داد، متأسفانه یکی از دانش‌آموزان بر اثر وارد آمدن ضربه چاقو به یکی از چشمانش، آسیب جدی به بینایی‌اش وارد شد.

پس از اعلام این درگیری به پلیس، مأموران در محل حاضر شدند اما عاملان این اقدام از محل متواری شده بودند. درحالی که فرد مجروح به بیمارستان منتقل شده بود، تحقیقات میدانی برای مشخص شدن دلایل بروز این واقعه و همچنین شناسایی عاملان این اقدام به صورت ویژه‌ای در دستورکار پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: مأموران در حین تحقیقات میدانی پی بردند که این حادثه به هیچ عنوان بین افراد شرور رخ نداده است و عاملان درگیری به هیچ عنوان سابقه رفتارهای مغایر با قانون و مخل نظم عمومی نداشته‌اند و صرفاً بر سر مسائل پیش پا افتاده و بی‌اهمیت با هم وارد بحث و جدل شده‌اند.

*فرد ناشناس ردزنی شد

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح ماجرای دستگیری متهم اصلی عنوان کرد: در حالی که هیچ سرنخی از فرد ناشناسی که در این نزاع ضربه‌ای را به چشم دانش‌آموز مشهدی وارد کرده در دست نبود، تیم ویژه پیگیری این ماجرا در کلانتری آبکوه با استفاده از بررسی‌های میدانی، اظهارات شهود، به‌کارگیری اقدامات فنی و پلیسی توانستند عامل اصلی چاقوکشی را که جوانی ۱۸ ساله بود شناسایی و پس از انجام هماهنگی‌های لازم قضایی، وی را در یک مغازه در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کنند.

پس از دستگیری عامل اصلی این ماجرا به سرعت فرد دیگری هم که در بروز این نزاع خیابانی نقش مهمی داشت، شناسایی و وی هم در محل اختفایش در یکی از مناطق مرکزی شهر زمینگیر شد.

وی در پایان توصیه‌ای به جوانان و نوجوانان کرد و گفت: این عزیزان باید توجه داشته باشند که براحتی وارد هر درگیری لفظی نشوند و در زمان بروز این گونه اتفاقات به اعصاب خود مسلط باشند و از تنش‌زایی دوری کنند. اینکه برخی با خود سلاح سرد حمل  و برای قدرت‌نمایی از آن استفاده می‌کنند به هیچ عنوان از سوی پلیس قابل چشمپوشی نیست و همکاران ما با تمام قدرت با این افراد برخورد قاطع خواهند کرد. از سوی دیگر حمل سلاح سرد می‌تواند عواقب غیرقابل جبرانی مانند همین ماجرا در پی داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.