البرز - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه البرز یکی از استان های مشکل دار کشور از حیث فضای آموزشی است، گفت:پروژه هایی برای کمک به افزایش سرانه فضاهای آموزشی در استان هایی از جمله البرز در نظر گرفته شده است و بزودی کلنگ این پروژه ها زده خواهد شد.

البرز یکی از استان‌های مشکل دار کشور از حیث فضای آموزشی است

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش شنبه شب گذشته در حاشیه بازدید از مجتمع آموزشی شبانه روزی دخترانه سمیه طالقان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همچون  سال های گذشته امسال نیز در ماه مبارک رمضان در یکی از مدرسه های شبانه روزی حضور یافتیم و با دانش آموزان این مدرسه صحبتی داشتم.

وی افزود: برخی از مسائل و مشکلات مدرسه شبانه روزی بیان شد وخوشبختانه در سالی که پشت سرگذاشتیم اقدامات خوبی در مدارس شبانه روزی کشور انجام شد اما همچنان کمبودهایی در سطح این مدارس وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش آموزان مدرسه دخترانه شبانه روزی از حیث مسائل تفریحی، رفاهی، سرگرمی امکانات ندارند، گفت: امیدواریم امکانات بهتری  تا سال آینده برای تحصیل این دانش آموزان فراهم شود.

وی در ادامه گفت: در سالی که پشت سر گذاشتیم تلاش کردیم تا با برگزاری مسابقات، جشنواره ها، اردوهای قرآنی و فرهنگ مرتبط با آن که با عترت اهل بیت نزدیک تر است اهداف مورد نظر در حوزه قرآنی را در میان دانش آموزان بیشتر تقویت کنیم.

بطحایی با بیان اینکه در حوزه آموزش ها موفقیت های داشتیم اما راه نرفته هنوز خیلی داریم، گفت:همانطور که توصیه شده بچه ها باید با مهارت آموزی در حوزه های مختلف برای زندگی فردی آماده شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سالی که پشت سر گذاشتیم قدم هایی خوب اما بسیار ناکافی برداشتیم و امید است برای تابستان پیش رو و سال تحصیلی جدید بخشی از این فاصله ها را جبران کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش به بالا بردن سطح سرانه فضای آموزشی در سیستم آموزش و پرورش استان البرز اشاره کرد و گفت: البرز یکی از استان های مشکل دار کشور از حیث فضای آموزشی است و این استان بعد از استان سیستان و بلوچستان و شهر تهران البرز جزو استان هایی است که سرانه فضای آموزشی در آن از میانگین کشوری خیلی پایین است.

وی اضافه کرد:  علاوه بر کمک خیرین به این بخش عمده‌ای از اعتبارات عمرانی ملی را نیز به این استان ها ‌و البرز اختصاص می دهیم.

بطحایی با اعلام  اینکه پروژه هایی برای کمک به افزایش سرانه فضاهای آموزشی در استان هایی از جمله البرز در نظر گرفته شده است، افزود: انشالله بزودی کلنگ این پروژه ها زده خواهد شد.

وی اضافه کرد: البرز به علت مهاجر پذیری  سرعت ساخت و ساز فضای آموزشی در این استان از سرعت مهاجرت به این استان عقب تر  است و به همین دلیل است که تراکم بالای دانش آموزان در کلاس های درس و از طرفی پایین آمدن سرانه فضای آموزشی در سطح این استان را داریم.

بطحایی با بیان اینکه که سال گذشته کارهایی در این زمینه شروع شده اما همچنان در استان البرز مشکل زیاد داریم، گفت: نمایندگان‌مجلس استان البرز همت خوبی در زمینه بهبود سرانه فضای آموزشی داشته اند.

 وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش هم در کنار مقامات محلی و استانی خواهد بود تا بتوانیم در آینده نزدیک فاصله های موجود در حوزه سرانه آموزشی را کمک کنیم.

بطحایی ‌در پایان به تامین منابع انسانی و معلمان برای مدارس البرز اشاره کرد و گفت: در این زمینه در کشور کسری داریم اما در سال تحصیلی مهرماه ۹۸ اجازه نخواهیم داد که در کلاس درسی معلم نباشد و به موقع سال تحصیلی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.