البرز- شهردار کرج با اشاره به جزییات بودجه سال ۹۸ گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری کرج در اولویت برنامه های امسال و بودجه تعیین شده قرار دارد.

تکمیل پروژه های نیمه‌تمام شهری کرج در اولویت است

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر کمالی زاده صبح امروز یکشنبه در یکصد و چهل سومین جلسه شورای شهر کرج، با اشاره به اینکه در یک هزار هکتار اراضی شمال غرب کرج ۸۷۰ هکتار جنگل کاری شده است، گفت: مقرر شده است تا در ۷۰ هکتار تا پایان اردیبهشت جنگل کاری انجام شود.

وی افزود: ۹۰ درصد این اراضی در تصرف شهرداری کرج است و با پیگیری های که قرار است انجام شود  این اراضی به عنوان ذخیره زیستی کرج حفظ شود.

شهرداری کرج بااشاره به اینکه مجلس در قالب طرح و لوایحی اختیارات شهرداری ها را محدود می کند، گفت: در قانون مالیات بر ارزش افزوده حدود ۹۰ درصد عوارض شهرداری ها به عنوان مالیات در نظر گرفته شده بود که در این خصوص به همراه شهرداران سایر کلانشهرها با هیات رییسه مجلس جلسه ای داشتیم.

کمالی زاده ادامه داد: در نهایت این لایحه در مجلس رد و به کمیسیون مربوطه عودت داده شد که امیدواریم بعد از رعایت اصلاحات مورد نظر شهرداری ها مجدد در صحن علنی مجلس مطرح شود.

وی دربخش دیگری از سخنانش در خصوص بودجه سال ۹۸ شهرداری کرج گفت: از مجموع بودجه امسال ۹۲۰ میلیارد تومان بابت هزینه جاری، ۷۶۶ میلیارد تومان عمرانی و ۷۳۰ میلیارد تومان تهاتر است و در کنار آن ۳۰۰ میلیارد تومان نیز از سایر منابع مانند اوراق صکوک است.

کمالی زاده در ادامه گفت: ۵۷۸ ردیف بودجه در نظر گرفته شده است که ۷۶ درصد بودجه عمرانی را به خود اختصاص داده است و به عبارتی از یکهزار و ۴۹۷ میلیارد تومان بودجه عمرانی حدود یکهزار و ۱۱۶ میلیارد تومان سهم این ردیف ها است.

شهردار کرج  با بیان اینکه اعتبار تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله بزرگراه شمالی، قطارشهری کرج و تقاطع های غیر همسطح در اولویت قرار دارند، گفت:در کنار آن تملکات حاشیه رودخانه کرج و باغات حصار، پروژه تملک در جهت پارکینگ های عمومی در پیاده راه ها و همچنین تملک ساختمان در مناطق محروم و کم برخوردار جهت ایجاد سرای محلات را نیز در بودجه امسال لحاظ شده است.

وی ادامه داد:رسیدگی به مسائل زیست محیطی و توسعه محلات در بودجه سال جاری به ترتیب ۱۲۶ و ۲۲۰ ردیف شاخص داردکه بر این اساس سهم بودجه ای این دو مورد از بودجه سال ۹۸ شهرداری کرج به ترتیب ۲۲۸ و ۵۶۹ میلیارد تومان است.

 این مسئول در خصوص پروژه تکمیل پارکینگ طبقاتی شهرداری کرج گفت: قرارداد آن بسته شده و در این قالب ۳۲۵ دستگاه پارکینگ در ساختمان مکمل شهرداری کرج ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص پیاده راه رجایی شهر گفت: اسناد آن تهیه شده و در کمیسیون معاملات است، در این میان برای اقداماتی از جمله جابجایی تاسیسات برقی که هزینه بالایی دارد در حال تعامل و مذاکره با شرکت توزیع برق استان هستیم.

شهردار کرج به بازسازی اتوبوس های شهری نیز اشاره کرد و گفت: پیگیری کرده ایم تا حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس را به چرخه حمل و نقل عمومی بازگردانیم اما در حال حاضر تنها هزینه بازسازی ۳۰ دستگاه در نظر گرفته شود و باید در قالب لایحه جدید از شورای شهر تامین اعتبار برای این بخش دریافت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.