استاندار خراسان رضوی گفت: به رئیس سازمان برنامه و بودجه این استان اختیار تام می‌دهم تا برای ترویج فرهنگ متعالی دفاع مقدس هر مقدار بودجه می‌تواند به این امر مهم اختصاص بدهد، در خصوص تکمیل پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی نیز سازمان برنامه و بودجه با نظارت دفتر فنی استانداری این استان در حد مقدورات اعتبار در نظر بگیرند.

اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی در نظر گرفته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی در اولین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: صداقت و شفافیت، مردمی بودن، وحدت کلمه و فرماندهی واحد، مجاهدت مخلصانه با تدبیر، اراده‌ آهنین، همبستگی ملی، وحدت در راهبرد دفاع، استراتژی باید مقاومت کنیم تا پیروز شویم، برتری توان معنوی بر توان مادی از جمله درس‌های فتح خرمشهر است که می‌توان از آنها برای آبادانی امروز جامعه نیز استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: صداقت و شفافیت به عنوان اولین درس فتح خرمشهر، امروز کمرنگ شده است، دوران دفاع مقدس اگر در عملیاتی با عدم الفتح مواجه می‌شدیم آن را از مردم پنهان نمی‌کردیم و آنها را در جریان امور قرار می‌دادیم، امروز در تمامی حوزه‌ها نیازمند شفافیت هستیم و باید با مردم با صداقت برخورد کنیم.

وی تأکید کرد: مردمی بودن عملیات «بیت المقدس»، یکی دیگر از درس‌های فتح خرمشهر بود، هر چند ارتش به عنوان سازمان رزم رسمی حضور داشت و در همه جبهه‌ها فعال بود، اما مردمی بودن جنبه اصلی کار بود و سبب پیروزی شد.

رزم حسینی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان ارتش، سپاه و نیروهای مردمی جدای از عمل به وظیفه نظامی به تکلیف شرعی عمل کردند و همه اقشار با وحدت کلمه تحت فرماندهی واحد آن زمان یعنی امام خمینی(ره) حماسه عظیم فتح خرمشهر را خلق کردند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: مردم کشورمان در عملیات «بیت المقدس» اراده خود را بر دشمن تحمیل کردند، آن‌ها با توکل بر خدا و خلوص نیت در برابر ارتش متجاوز عراق ایستادند و او را تا مرزهای بین‌المللی به عقب راندند.

وی از همبستگی ملی به عنوان یکی دیگر از درس‌های فتح خرمشهر دانست و افزود: وحدت راهبردی در دفاع یکی دیگر از درس‌های فتح خرمشهر بود، همه، راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی را قبول داشتند و این اتفاق نظر در باز پس‌گیری خرمشهر بسیار مؤثر و تعیین‌کننده‌ بود.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: مقاومت ملت ما در دفاع مقدس پیروزی جبهه حق را به همراه داشت، ایستادگی و پایمردی رزمندگان اسلام در عملیات «بیت المقدس» سبب شد تا ارتش بعث عراق تا مرزهای بین‌المللی عقب بنشینند و بخش‌هایی از سرزمین اسلامی‌مان که به اشغال آنها در آمده بود، آزاد شود.

استاندار خراسان رضوی نابرابری توان مادی، معنوی و برتری توان معنوی را یکی دیگر از درس‌های فتح خرمشهر دانست و ادامه داد: با وجود نابرابری امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی رزمندگان اسلام با ارتش بعث عراق، اما به دلیل برخورداری رزمندگان اسلام از قدرت ایمان و اعتقاد راسخ توانستند در برابر دشمن مقاومت کنند و از این مقطع با سربلندی بیرون بیایند.

وی اضافه کرد: به رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی اختیار تام می‌دهم تا برای ترویج فرهنگ متعالی دفاع مقدس هر مقدار بودجه می‌تواند به این امر مهم اختصاص بدهد، در خصوص تکمیل پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان نیز سازمان برنامه و بودجه با نظارت دفتر فنی استانداری خراسان رضوی در حد مقدورات اعتبار در نظر بگیرند.

رزم‌حسینی استفاده از فرماندهان خراسانی دفاع مقدس را در شورای راهبردی تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس و همچنین ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت‌های مردمی را ضروری دانست.

اختصاص 40 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ساختمان‌های نیمه تمام فرهنگی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در ادامه این جلسه با گرامیداشت حماسه سوم خرداد به مرور دستور جلسه قبل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان پرداخت و گفت: استاندار خراسان رضوی در جلسه قبل شورای هماهنگی، در موضوع دانشنامه استانی و توسعه مطالعاتی آن، ارتباط با سایر استان‌ها که در این حوزه تجربه داشتند و همچنین تشکیل شورای راهبردی و علمی را مورد تاکید قرار دادند که این تدابیر مورد توجه قرار گرفت و اجرایی شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته به منظور آغاز عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس، ادامه داد: با هماهنگی که با شهرداری مشهد صورت گرفت، مبلغ 40 میلیارد تومان برای تکیمل سه ساختمان نیمه‌تمام مرکز فرهنگی اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: برای انجام این مرحله، پیمانکار در نظر گرفته شده و برای اجرای کار به دنبال قطعی شدن پیمانکار هستیم، امیدواریم عملیات اجرایی از خرداد ماه آغاز شود و در سال جاری شاهد افتتاح این بخشی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس باشیم.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خواستار تشکیل یک گروه تخصصی با محوریت سازمان برنامه و بودجه این استان و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی شد تا ضمن اشراف بر کلیات پروژه، به عنوان نمایندگان استاندار خراسان رضوی بر روند اجرای عملیات نظارت داشته باشند و از تدابیر استاندار این استان نیز در راستای اتمام این پروژه استفاده شود.

 یوسفعلی‌زاده به حماسه سوم خرداد اشاره کرد و افزود: برنامه‌های گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد حماسه سوم خرداد برابر ابلاغیه ستادکل نیروهای مسلح که از سوی استانداری به تمام دستگاه‌ها و فرمانداران استان ابلاغ شده با شعار «ما پیروزیم» از اول خرداد تا چهارم خرداد در سراسر خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: با تشکیل ستاد داخلی در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان دبیرخانه ستاد بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد حماسه سوم خرداد، تاکنون فهرست بیش از 500 برنامه که به همین مناسبت در استان اجرا می‌شود به این دبیرخانه واصل شده که پیش‌بینی می‌شود این آمار به یک هزار برنامه افزایش پیدا کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خواستار معرفی یک نماینده از سوی استانداری این استان برای نظارت بر روند اجرای برنامه‌های سوم خرداد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.