گیلان- مدیر نمایندگی ستاد دیه گیلان از آزادی ۱۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان خبر داد.

۱۲ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در گیلان آزاد شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی ستاد دیه گیلان ، علیرضا یزدانی در جشن گلریزان شهرستان رشت افزود: امشب ۱۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد می شوند که هم اکنون در این جمع حضور دارند.

وی تصریح کرد: همچنین تمامی زندانیان کمتر از سه سکه مهریه استان نیز طی ۴۸ ساعت آینده آزاد می شوند .

وی با قدردانی از مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان برای اهتمام به جمع آوری کمک های مردمی برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد اظهار داشت : با اهتمام و همدلی می توانیم تمامی یک هزار و ۲۰۰ زندانی جرائم غیر عمد را به کانون خانواده شان بازگردانیم.

یزدانی همچنین از برگزاری جشن گلریزان انجمن گیلانیان مقیم تهران طی شب های آتی خبر داد.

رئیس کل دادگستری گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه یک هزار و ۲۷۱ نفر زندانی جرائم غیر عمد در استان داریم، اظهار داشت: ۹۱۳ نفر از این تعداد، مستحق کمک خیران و ستاد دیه می شوند و شرایط را برای کمک دارند.

احمد سیاوش پور با اشاره به اینکه دو نوع زندانی در زندان ها هستند، تصریح کرد: دسته اول زندانیانی هستند که مرتکب جرائم می شوند و متناسب با جرم شان مجازات برای آنها در نظر گرفته می شود و گروه دوم انسان های عزتمند ، آبرومند و خانواده داری هستند که بدلیل مشکلاتی به زندان می افتند.

وی وضعیت اقتصادی را در شرایط کنونی در زندانی شدن افراد جرائم غیر عمد موثر دانست.

وی به رافت مقام معظم رهبری بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در سال ۹۷ اشاره و بیان کرد: از هشت هزار و ۶۰۰ نفر زندانی استان بیش از چهار هزار نفر مشمول تخفیف مجازات و یا آزاد شدند.

سیاوش پور همچنین از ورود حدود ۳۰۰ نفر زندانی جدید به زندان های استان طی سالجاری خبر داد .

وی با تاکید براینکه بایستی کمک کنیم که زندانی مالی و غیر عمد در استان نداشته باشیم ، خاطر نشان کرد: آنچه می ماند کار نیک است.

در این جلسه بر اساس قرائت کمک ها ، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یکصد میلیون تومان ، مصطفی سالاری استاندار گیلان و مومنی زاده فرماندار رشت نیز در مجموع یکصد میلیون تومان برای جشن گلریزان استان کمک کردند.

انتهای پیام .//

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.