ابوالفضل قناعتی یکی از اعضای پیشین شورای شهر پایتخت گفت: واردات اتوبوس دست دوم از خارج کشور علاوه بر عدم توجه به موضوع تولید ملی و بحث مهم اشتغالزایی در کشور، توهین به شأن ملت بخصوص شهروندان تهرانی است و در حالی که کشور از توانایی‌های لازم برای تولید اتوبوس های نو و با کیفیت برخوردار است؛ دلیلی بر تحمیل خودروهای کارکرده خارجی به مردم نیست.

واردات اتوبوس دست دوم، توهین به شهروندان است

با آنکه امسال؛ سال رونق تولید است و در یک ماه اول سال، تبیین این شعار و لزوم توجه و بیان راهکارهای رسیدن به آن،  مورد توجه مسؤولین قرار گرفت،  سیاست‌گذاری‌های نادرستی چون واردات اتوبوس‌های خارجی در شرایط بحران اقتصادی و درحالی که ۱۰ شرکت اتوبوس سازی کشور ظرفیت‌های قابل توجهی برای تولید و تأمین نیاز بازار دارند، در جهتی خلاف شعار امسال بوده است.

ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای شهر تهران درباره ضرورت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر با اشاره به آخرین اخطار داده شده در اینخصوص، گفت: دوسال پیش در آخرین تذکرها مبنی بر مستهلک شدن ناوگان اتوبوسرانی شهر و تحمیل فشارهای مختلف از جمله اتلاف وقت و آلودگی هوا بر پایتختنشینان مطالبی عنوان شد، هر چند آن زمان تأکید نمودم که اگر از هماکنون تولید اتوبوسها مدنظر قرار بگیرد، در دو سال آینده شهروندان با مشکل حمل و نقل و ناوگان ناایمن مواجه نمیشوند اما این مسأله تاکنون پشت گوش انداخته شده است.

وی درادامه افزود: واردات اتوبوس دست دوم از خارج کشور علاوه بر عدم توجه به موضوع تولید ملی و بحث مهم اشتغالزایی در کشور، توهین به شأن ملت بخصوص شهروندان تهرانی است، در حالی که کشور از تواناییهای لازم برای تولید اتوبوسهای نو و باکیفیت برخوردار است دلیلی بر تحمیل خودروهای کارکرده خارجی به مردم نیست، خودروهایی که ۷ سال توان کار کردن دارند یقینا بین ۴ یا ۵ سال در خارج از کشور مورد بهره برداری قرار گرفته اند، چه  ضرورتی موجب شده که برای استفاده دو یا سه ساله اتوبوسها، مجبور به پرداخت هزینههای گزاف واردات اتوبوسهای دست دوم باشیم؟ آیا شهردارتهران در یک حساب سرانگشتی نمیتواند حجم زیان های چنین کاری را محاسبه کند؟

این کارشناس شهری عنوان کرد: متأسفانه مدیران ما دچار فرهنگ غلط واردات از خارج از کشور هستند، بنده به صراحت عنوان میکنم پیشنهاد کننده واردات اتوبوس دست دوم از خارج به ملت ایران توهین کرده است وبه سلامت شهروندان کاملاً بی اعتنایی شده، قطعاً در شرایط تحریمی و مشکلات اقتصادی اگر دو سه سال آینده امکان تعویض و نو شدن ناوگان اتوبوسرانی نباشد آیا استفاده از اتوبوسهای از دور خارج شده به معنای بیتوجهی به جان  مردم نیست؟ آیا کشته شدن دانشجویان در حادثه اتوبوس دانشگاه به دست فراموشی سپرده شده است؟

ابوالفضل قناعی در پایان گفت: شهردار محترم تهران با چه توجیهی در سال رونق تولید طرح واردات اتوبوسهای دست دوم را عنوان کرده در حالی که داد مردم و کارشناسان از عدم رونق بازار کار و بیکاری در آمده است، آیا اشتغالزایی و رونق  صنعت کشور رونق و گردش اقتصاد کشور مقوله قابل اعتنایی برای توجه شهردار تهران نیست؟

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.