ابوالفضل ابوترابی از موازی کاری دولت درخصوص شفاف‌سازی عملکرد مالی و حقوق و دستمزد مدیران انتقاد کرد و گفت: در بند «ب» ماده ۲۷ برنامه ششم توسعه صراحتاً آورده شده که دولت مکلف است تمام حقوق، دستمزد، مزایا، پاداش ها و هر آنچه که کارمندان به عناوین مختلف بدست می‌آورند را دقیقاً مانند یک فیش حقوقی در معرض دید مردم بگذارد. دولت درحالی دم از لایحه شفافیت می‌زند که هنوز این بند قانونی از برنامه ششم را اجرایی نکرده است.

طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان هفته آینده به صحن می‌آید

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، ضمن انتقاد از نواقص و کاستی‌های سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیران و در دسترس نبودن آن برای عموم مردم، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که در اکثر نقاط دنیا صورت می گیرد و ما هم می‌توانیم آن را در کشورمان اجرایی کنیم، راه اندازی سامانه های شفاف سازی برای آگاهی و در جریان قرار گرفتن مردم از عملکرد مالی مسئولان است. یکی از این سامانه‌ها، سامانه حقوق و دستمزد است که با راه‌اندازی آن می‌توان بخشی از اعتماد سلب شده مردم را به آنان باز گردانیم.

ابوالفضل ابوترابی با اشاره به تصریح قانون درخصوص شفاف‌سازی حقوق و مزایای مدیران و کارمندان، افزود: در بند «ب» ماده ۲۷ برنامه ششم توسعه صراحتاً آورده شده که دولت مکلف است تمام حقوق، دستمزد، مزایا، پاداش ها و هرآنچه را که کارمندان به عناوین مختلف بدست می‌آورند، دقیقاً مانند یک فیش حقوقی در معرض دید مردم بگذارد. جای تاسف است که دولت به جای اجرای این قانون، هفته پیش لایحه شفافیت را در هیأت وزیران تصویب کرده و جزو افتخارات خود عنوان می‌کند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از موازی‌کاری دولت و تصویب قوانین متعدد در این باره، تصریح کرد: دولت در حالی مدعی صداقت و شفافیت است که باید ابتدا برای اثبات جدیت و پای کار بودن خود در این زمینه، تمامی دستورات قانونی برنامه ششم درباره شفافیت حقوق و دستمزد را اجرایی کند. دولت درحالی دم از شفاف سازی و لایحه شفافیت می زند که هنوز برنامه ششم را انجام نداده است.

وی ادامه داد: گرچه عنوان شده سامانه شفافیت حقوق و دستمزد مدیران فعال است اما در واقعیت این‌گونه نیست. فعال بودن سامانه درحالی که اطلاعاتی بر روی آن بارگذاری نشود و مردم نتوانند داده‌های مربوط به حقوق و دستمزد مدیران و کارمندان را مشاهده کنند چه کاربردی دارد که دولت بر این موضوع تبلیغات می‌کند. در واقع تا جایی که بنده می‌دانم سامانه شفافیت حقوق و دستمزد مدیران تهی و بدون فایده است.

ابوترابی درباره آخرین وضعیت طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان نیز گفت: خوشبختانه نمایندگان مجلس به طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان رأی مثبت داده و این طرح در حال حاضر در کمیسیون قضایی قرار دارد و بناست هفته آینده برای بررسی و تصویب به صحن مجلس بیاید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.