البرز - رئیس اتحادیه نوشت افزار کرج با بیان اینکه پاسکاری اداره کل ارشاد البرز و اداره صمت درنظارت و توزیع کاغذ ناهماهنگی در استان به وجود آورده است، گفت: قیمت ها به دلیل ورود سودجویان و دلالان به شدت بالا رفته است.

ناهماهنگی ارشادبا صنعت ومعدن علت گرانی فزاینده کاغذ در البرز

به گزارش قدس آنلاین، بهرام آجرلو به نوسانات شدید قیمت کاغذ در ماه های اخیراشاره کرد و گفت: کاغذ سه نوع مصرف دارد کاغذ بندی درحوزه ناشرین، کاغذ رولی در بحث مطبوعات وکاغذی که بصورت بسته بندی با قطعات مختلف مصرف اداری دارد.

وی افزود: متاسفانه در استان البرز هنوز تشخیص داده نشده است که نظارت کاغذ بر عهده کدام ارگان دولتی یا سازمان  است از این رو نوسانات قیمت به دلیل ناهماهنگی و ورود سوجویان و دلالان به شدت بالا رفته است.

آجرلو بابیان اینکه مدت دو هفته در استان جلوی فروش کاغذ گرفته شده وقیمت کاغذ به شدت افزایش یافته است، گفت: پس از دو هفته به اتحادیه اعلام کرده اند که مباشر(نمایندگی برای توزیع کاغذ که زیر نظر مجمع باشد) را معرفی کنید.

 رئیس اتحادیه نوشت افزار کرج در ادامه گفت: در خرید بسته های کاغذ برای مصارف اداری نیز بایستی به عمده فروشان مراجعه  کرد که متاسفانه در این بخش نیز نظارتی وجود ندارد وبرخی ازعمده فروشان اقدام به انبار بسته های کاغذ کرده اند.

وی ادامه داد: همچنین توزیع کاغذ بسته ای به ارگان های دولتی از جمله آموزش و پرورش با بی نظمی فراوانی همراه است و دیده شده است که برخی از ادارات اقدام به انبار کاغذ می کنند.

آجرلو با اشاره به اینکه اداره کل ارشاد البرز متولی توزیع کاغذ بندی و رولی به ناشرین ومطبوعات است ولی دراین زمینه هیچگونه همکاری ندارد، گفت: در این زمینه اداره کل ارشاد گویا در خواب زمستانی به سر می برد و این مسئولیت را از خود سلب کرده است از این رو اتحادیه نوشت افزار کرج پس از درخواست های مکرر از تهران خواستار رسیدگی به این موضوع شده است که در نهایت موافقت شد تا لایحه ای در خصوص حمایت ازمولفان وناشران مصوب شود و در این لایحه عوارض صنفی برداشته شود.

این مسئول با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیزهیچگونه همکاری دراین زمینه نمی کند، گفت: پس از دوهفته اخلال در توزیع کاغذ که باعث افزایش قیمت نیزشده است متاسفانه برخی با انبار کردن کاغذ به دلیل افزایش قیمت این روند افزایشی را بیشتر کرده اند.

آجرلو در ادامه گفت:بیش از ۸۰ درصد محصولات کاغذ وارداتی است و اگر ارز نیمایی مصوب شود قیمت ثابت می ماند و اگر با ارز دولتی ۴هزار ۲۰۰ باشد قیمت کاهش می یابد.

وی باتاکید براینکه در این زمینه متولی یا مباشری باید تعیین شود، گفت: در این صورت توزیع رصد خواهد شد در غیر اینصورت با انبار کاغذ و کمبود مواجه خواهیم شد.

رئیس اتحادیه نوشت افزار کرج در پایان گفت: متاسفانه پاسکاری اداره کل ارشاد البرز و اداره صمت درنظارت و توزیع کاغذ نا هماهنگی در استان به وجودآورده است که در استان های دیگر دیده نمی شود چراکه متولی اصلی توزیع کاغذ اداره کل ارشاد استان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.