فرابورس ایران در حالی فردا میزبان اولین عرضه اولیه خود در سال ۹۸ است که صبح امروز شاهد برگزاری پنجاه و سومین نشست خبری «یک دیدار؛ یک عرضه» به منظور تشریح ظرفیت‌های شرکت «کشت و صنعت شریف‌آباد» بودیم.

«زشریف» در راه بازار سرمایه

به گزارش خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین، در  پنجاه و سومین نشست خبری «یک دیدار؛ یک عرضه» ، عبدالامیر باروتکوب مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شریف آباد اظهار کرد: این شرکت از سال ۱۳۵۵ تحت عنوان کشت و صنعت عمران شریف آباد با ظرفیت هزار راس دام کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر ظرفیت اسمی شرکت بالغ بر ۴۵۰۰ راس دام مولد و ۹ هزار راس گله است.

 باروتکوب ادامه داد: جمعیت دامی این شرکت در حال حاضر ۳۵۰۰ رأس دام مولد و ۷۰۰۰ رأس گله است که این ارقام نشان‌دهنده نزدیک‌شدن به ظرفیت مجموعه‌ است.

مدیرعامل «زشریف» تاکید کرد: کشت و صنعت شریف‌آباد علاوه بر دامپروری و تولید شیر در استان قزوین، کارخانه‌ای به ظرفیت ۲۷ هزار تن در سال در یکی از شهرک‌های صنعتی استان قم دارد که علاوه بر تولید شیر، محصولات را فرآوری و به بازار عرضه می‌کند.

وی در ادامه نگاهی به آمار وزارت جهاد کشاورزی در خصوص میزان شیر خام تولیدی کشور انداخت و گفت: کل مقدار تولیدی شیر خام در ایران ۱۰ میلیون و ۱۸۴ هزار تن است که ۸۶ درصد از سهم تولید به گاوهای اصیل و دو رگ، ۷ درصد به گاوهای بومی، ۶ درصد به گوسفند و بز و یک درصد به جمعیت گاومیش‌ها اختصاص دارد.

باروتکوب در تشریح برنامه‌های آتی «زشریف» عنوان کرد: اصلاح و بازسازی بخش قدیمی دامپروری جهت افزایش ظرفیت سالن‌های فری استایل، ایجاد سالن ماگ خانه یا نگهداری گوساله برای شیردهی، تکمیل و بهره برداری خط شیردوش دوم به ظرفیت ۸۴ واحد، تکمیل سیستم تهویه، استفاده؛ بهره برداری و ایجاد خط PMR برای خوراک سازی، افزایش میانگین تولید شیر، احداث خط تولید پنیر UF و تولید محصولات در قطرهای پت از ۵۰۰ سی سی تا ۲ لیتری و اختصاص سالن برای تولید انواع پنیرهای سنتی و محصولات پودری جزو برنامه های آتی شرکت کشت و صنت شریف‌آباد به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: کشت و صنعت شریف‌آباد دارای واحدهای شیردوشی مجهز و خط تولید خوراک دام و البته۹۰۰هکتار اراضی قابل کشت است. از این رو این مجموعه از نظر بزرگی جزو ۱۰ واحد اول و از نظر کیفی جزو ۴ شرکت نخست کشور است.

باروتکوب درخصوص کل میزان واردات و صادرات گفت: در سال ۹۶ میزان ۱۴۹ هزارتن گوشت قرمز و ۱۰ هزار راس دام سبک وارد و ۹۴۶ هزارتن شیر و فراورده های لبنی و ۲۰ هزار راس دام سنگین صادر شده است.

به گفته مدیرعامل «زشریف»، این شرکت یک درصد از فروش کل کشور را بین واحدهای صنعتی برخوردار است و از هیچ ارز دولتی استفاده نمی‌کند و تقریبا همه تسهیلات بانکی که از سال های گذشته آن را دریافت را تسویه کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: واردات برخی از فراورده های دامی از خارج بزرگترین ریسک این شرکت و البته صنعت است. از این رو اقدامات لازم برای پوشش این ریسک  با استفاده از ظرفیت‌های داخلی صورت گرفته تا روند سودآوری سهام شرکت در مسیر متعادلی و رو به رشد قرار بگیرد.

گفتنی است بر اساس اعلام فرابورس ایران، ۵۲ میلیون سهم از ۵۲۰ میلیون سهم این شرکت با ارزش اسمی هر سهم ۱۰۰۰ ریال روز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه، توسط شرکت کارگزاری بانک دی با دامنه قیمتی ۴۱۰۰ تا ۴۲۰۰ ریال به روش بوک بیلدینگ عرضه خواهد شد. شرکت مرغک نیز تعهد خرید این سهام را بر عهده گرفته است و هر کد بورسی نیز قادر به ثبت سفارش خرید ۲۵۰ سهم از این عرضه اولیه خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.