سینکی همان کسی است که در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت: رسانه ها این‌قدر چرت‌وپرت به مردم نگویند

معاونت بازرگانی در دستان مسئول توزیع سبد کالا !

به گزارش قدس آنلاین با وجود همه مخالفت ها گویا قرار است رئیس جمهور معاونت بازرگانی را در نهاد ریاست جمهوری راه اندازی کند. اما کارشناسان معتقدند این کار نه تنها تاثیر مثبتی بر بازار ندارد بلکه باعث آشفتگی بیشتر آن می شود

نماینده مردم محلات با بیان اینکه چون دولت مطمئن شده مجلس با احیای وزارت بازرگانی مخالف است به فکر دور زدن قانون افتاده است، گفت: قرار است بزودی معاونتی در نهاد ریاست جمهوری با کارکرد وزارت بازرگانی راه‌اندازی شود که تمامی واردات و صادرات را در اختیار بگیرد.

وی معتقد است دولت برای واردات و صادرات به هیچ وجه برنامه‌ ای را ندارد و به دنبال لجبازی است که این لجبازی در مسکن مهر، در کارت سوخت کاملا مشهود بود که با عدم پیگیری مسکن مهر منجر به بالا رفتن قیمت‌ها شده و ضررهای میلیاردی به مردم وارد شد ضمن اینکه در خصوص کارت سوخت هم زیرساخت‌ها را حذف کرده و منجر به افزایش قاچاق سوخت و ضررهای میلیاردی هنگفت بیت‌المال شد. 

سلیمی تصریح کرد: مشکل دولت به وجود وزارت صنعت و یا بازرگانی بازنمی‌گردد چرا که به ادعای خود آقای روحانی دولت در چهار سال ابتدایی فعالیتش توانست تورم را کنترل کند. 

چرت و پرت ننویسید

اما حالا که رئیس جمهوری تصمیم به احیای وزارت بازرگانی در قامتی جدید گرفته است و قرار هم نیست به نظر مخالفان عمل کند شنیده شده قرار است برای این سمت حسن یونس سینکی را منصوب کند.

سینکی همان معاون سابق معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت است که تیرماه گذشته در پاسخ به خبرنگاری که پرسید:"مردم این روزها از شما با عنوان مرد شماره یک تنظیم بازار کشور خیلی انتظار دارند، چه‌کارهایی را برای پاسخگویی به این انتظارات دردستور کار دارید؟"، گفت: «من از رسانه‌ها انتظار دارم که این‌قدر چرت‌وپرت به مردم نگویند تا ما حرف‌هایمان را بزنیم»

وی افزود: «من قصدی برای صحبت در این شرایط نداشتم».

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در واکنش به اینکه "مردم از شما به‌عنوان مسئول انتظار تنظیم بازار را دارند؟" با خنده گفت:«چه انتظاری دارند؟».

سینکی در پاسخ به اینکه "برای تنظیم بازار چه اقداماتی را در دستور کار دارید؟"، گفت: «من به شما نباید جواب بدهم».

وی هنگامی که با این جواب خبرنگار تسنیم مواجه شد که رسانه‌ها نماینده مردم هستند و مردم انتظار پاسخگویی مسئولان را دارند، گفت: «شما خبرنگار هستید و نماینده مردم نیستید».

مدیر توانمند تقسیم سبد کالا

البته بعدا وزیر به جای او عذرخواهی کرد اما مساله فقط این اظهارات یا حتی سرگذشت او بعد از استفعفای از وزارت بازرگانی در ماه های گذشته نیست بلکه بیشتر منتقدان به شیوه مدیریت او ایرادات جدی دارند. یکی از آخرین مسئولیت‌های سینکی، بحث "تقسیم سبد کالا" میان مردم بود که انتشار تصاویر آن باعث واکنش های منفی بین المللی در مورد کشور شد.
بعدها وندی شرمن هم از این تصاویر و سوء مدیریت استفاده کرد و گفت: «شما در اخبار دیدید که ایران اخیرا به طور قابل مشاهده‌ای غذا بین مردم فقیرش توزیع کرده تا نشان دهد کاهش هدفمند و محدود کردن تحریم‌ها، تاثیر مستقیم بر مردم داشته است» 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.