مدیرکل امور شهرسازی شهرداری مشهد از لغو مجوز 76 دفتر پیشخوان شهرسازی متخلف طی یک ماه گذشته خبر داد.

لغو مجوز 76 دفتر پیشخوان شهرسازی متخلف طی یک ماه گذشته در مشهد

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مریم عرب احمدی در دومین روز از پاسخگویی مدیران حوزه شهرسازی شهرداری به سؤالات، پیشنهادات و انتقادات شهری شهروندان در مرکز 137، اظهار کرد: مردم در تماس با 137، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شهرداری با صرف زمان و هزینه کمتر و کمک به کاهش ترافیک و آلودگی هوا و کاهش مراجعات به ابر سازمان شهرداری، می‌توانند سؤالات خود را مطرح نموده و پاسخ‌ها و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

مدیرکل امور شهرسازی شهرداری مشهد ابراز کرد: بیشتر شهروندان در تماس با 137، هدف اولشان، پیدا کردن یک گوش شنوا برای شنیدن حرف‌هایشان است و در مراحل بعدی به دنبال حل مشکل‌شان هستند، بنابراین با حضور مدیران در مرکز 137 و برقراری ارتباط مستقیم با شهروندان، رضایت نسبی شهروندان ایجاد می‌شود چراکه 137 به‌خوبی نقش گوش شنوا و زبان گویای مدیریت شهری را ایفا می‌کند.

وی در مورد آخرین اقدامات صورت گرفته درباره هوشمندسازی فرآیندهای حوزه شهرسازی یادآور شد: ما در تلاش هستیم تا کلیه امور شهرسازی که مربوط به شهروندان است را، از صفر تا 100، به خودشان بسپاریم، در حال حاضر استعلام الکترونیکی، استعلام نقل‌وانتقال به‌جز مرحله بازدید که حتی آن‌هم کارشناس بازدیدش توسط شهروند و سیستمی صورت می‌گیرد، هویت شناسی مالک به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

عرب احمدی افزود: پاسخگویی امور مهندسین ناظر هم از دو هفته قبل کاملاً به‌صورت الکترونیکی و غیرحضوری شده و دیگر نیازی به مراجعه شهروند در پروانه، عدم خلاف و پایان کار، برای کسر سهمیه نیست و فقط شهروند از طریق دفتر پیشخوان مربوطه باید پرونده‌اش را پیگیری و تاریخ دریافت پایان کار یا پروانه‌اش را دریافت کند.

مدیرکل امور شهرسازی شهرداری مشهد در مورد دفاتر پیشخوان نیز گفت: از 325 دفتر پیشخوان شهرسازی، امکان ثبت درخواست جدیدِ 76 دفتر به علت تخلفات پی‌درپی، ماه گذشته بسته‌شده است و در ماه جاری تابلو آن‌ها نیز جمع‌آوری می‌شود، در حال حاضر با لغو مجوز این دفاتر متخلف، مشهد حدود 250 دفتر پیشخوان شهرسازی فعال دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.