شهردار مشهدمقدس نسبت به واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی به برخی نهادها در مشهد واکنش نشان داد.

واکنش شهردار مشهد به واگذاری برخی زمین‌ها از سوی راه و شهرسازی

به گزارش قدس آنلاین ، محمدرضا کلائی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه 12 مشهد اظهار داشت: راه و شهرسازی اقدام به واگذاری زمین به برخی نهادها کرده و ضعف این عملکرد باید جبران شود؛ در این زمینه گر چه نیازمند ایجاد خدمات برای مردم هستیم اما نباید از حقوق خود به نفع راه و شهرسازی بگذریم.

شهردار مشهدمقدس گفت: منطقه 12 مشهد با تحولاتی که  پیش رو دارد نیازمند آن است که تصمیم‌گیری‌های جدی و طراحی‌های مناسب در طرح‌های بالادست برای آن صورت گیرد و اقتضائات آتی آینده برای این منطقه لحاظ شود. آن هم در منطقه‌ای که از ما برای آیندگان به یادگار باقی می‌ماند.

کلائی گفت: این منطقه در زمانی محدود با رونق ساخت و ساز روبه‌رو شد اما فضاهای عمومی و اجتماعی متناسب با رشد جمعیت و ساخت و ساز در آن شکل نگرفت. جمعیت جوان را به این منطقه آوردند اما فضاهای لازم برای نشاط آنان در نظر گرفته نشد پس نه تنها در ایجاد فضاهای اجتماعی لازم، بلکه حتی در رویدادهایی که تعریف می‌شود، ضروری است ساختار فرهنگی این منطقه لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه برندینگ این منطقه دارای اهمیت است و برای این منظور نیازمند سرمایه‌گذارانی هستیم که بیایند و تغییرات اساسی ایجاد کنند بیان کرد: منطقه 12 در جوار مسئله عمومی شهر که همان اختلافات محدوده شهر با طرقبه شاندیز است، واقع شده و در این موضوع شهردار منطقه می‌تواند نقش خود را ایفا کند.

کلائی عنوان کرد: منطقه 12 مفصل میانی ما به مناطق گردشگری پیرامون شهر است و نباید در بن‌بست قرار گیرد؛ به نما و سیمای پارک‌ها، میادین، ساختمان‌ها و غیره باید توجه شود. باید مکان‌های عمومی شهر در منطقه 12 از هویت شهری مشترک بهره‌مند شوند و دارای هویت نظری واحد با شهر باشند و امتداد فضاهای شهر در آن رعایت شود.

وی تاکید کرد: با این خصلت جوانی مدیر منطقه باید به سمت الکترونیکی شدن کارها پیش رفت و خدمات آنلاین به شهروندان ارائه داد. منطقه 12 مشهد باید کارها را پایلوت ارائه کند و الگوی سایر مناطق شود.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.