قزوین_ عضو هیئت علمی دانشگاه سوره گفت:  ۵۸ درصد جامعه امروز در شبکه پیام رسان تلگرام حضور دارند.

 ۵۸ درصد جامعه امروز در شبکه پیام رسان تلگرام حضور دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امید علی مسعودی عضو هیئت علمی دانشگاه سوره روز پیش از ظهر سه شنبه در همایش سواد فضای مجازی با محوریت تولید محتوا و آموزش عمومی که در سالن قائم برگزار شد، به نظارت در فضای مجازی تاکید کرد و اظهار داشت: این فضا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در خصوص ارزش و اهمیت سوادمجازی در دنیای امروز و جامعه کنونی افزود: دانش سوادمجازی لازمه جامعه امروز است و اگر سواد رسانه نداشته باشیم همچون فردی هستیم که در تاریکی حرکت می‌کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه سوره با بیان اینکه امروز بیگانه توانسته بر ما تسلط داشته باشد و ما در زمین بیگانه هستیم، بیان کرد: امروز بخش قابل توجهی از جامعه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حضور دارند، برای نمونه ۵۸ درصد جامعه امروز در شبکه رسان تلگرام حضور دارند.

مسعوی تصریح کرد: در تولید محتوای فضای مجازی باید مخاطب شناخته و به همگرای رسانه ای توجه شود.

وی اضافه کرد: امروز رویکرد روزنامه ها تغییر کرده و به سمت و سوی تحقیقی رفته است و ما باید در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز به این موضوع توجه داشته باشیم و برای اثرگذاری بیشتر باید نوآوری و خلاقیت را الگو قرار دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه سوره در پایان به اهمیت بخش هایی همچون «لید، تیتر» اشاره و عنوان کرد: از عناصر تولید محتوا می توان به لینک ها اشاره کرد که البته در این زمینه تیتر، لید و مقدمه مطلب بسیارحائز اهمیت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.