قزوین_ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: ثبت‌نام اینترنتی صدور و تمدید پروانه‌ موکب‌های اربعین امسال آغاز شده ومسؤولین موکب‌ها هرچه زودتر باید نسبت به ثبت موکب خود اقدام کنند.

آغاز ثبت‌نام، صدور و تمدید پروانه موکب‌های اربعین ۹۸ در قزوین

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین، حامد کبودوند رییس ستادبازسازی عتبات عالیات این استان با بیان اینکه ثبت موکب‌های عزاداری برای حضور در سفر اربعین سال جاری آغاز شده و مسؤولین موکب‌ها باید هرچه زودتر اقدام کنند، اظهار کرد: ثبت نام امسال به صورت کاملا اینترنتی خواهد بود و هیچ ثبت حضوری نخواهیم داشت.

وی از مکانیزه شدن فرآیند ثبت‌نام و صدور پروانه موکب‌ها از طریق سایت mokeb.org خبر داد و افزود: درخواست صدور ویزای خادمان اربعین، فرم‌های ویژه ارسال وسایل نقلیه و محموله، جانمایی موکب‌ها، ارائه خدمات زیربنایی آب و برق، واگذاری زمین و سایر خدمات ستاد بازسازی عتبات به موکب‌ها تنها از طریق این سایت خواهد بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین عنوان کرد: هیات‌های مذهبی، تشکل‌های مردمی، نهادها و سازمان‌ها و همه متقاضیان برپایی موکب و مدیران موکب‌هایی که در اربعین سال‌های گذشته فعال بودند نیز باید برای دریافت پروانه جدید یا تمدید آن به همین سایت اعلام شده مراجعه کنند و دیگر ثبت نام به صورت حضوری نخواهد بود.

وی افزود: در مرحله اول، متقاضیان اطلاعات و مدارک خواسته شده را در قالب فرم‌های مشخص وارد سامانه می‌کنند که پس از بررسی در هیات ویژه و تایید صلاحیت، پروانه موکب‌داری صادر می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: در فاز دوم، موکب‌هایی که پروانه ویژه دریافت کرده‌اند، نسبت به ثبت تقاضا برای دریافت ویزای خادمی، فرم‌های ارسال محموله، تقاضای زمین و....در این سامانه اقدام خواهند کرد.

کبودوند تصریح کرد: ارائه توصیه‌های ضروری به موکب‌ها و زائران، امکان گزارشگیری و ساماندهی آماری، جلوگیری از هدر رفت منابع، هدایت امکانات به مکان‌های مورد نیاز، اعلام امکانات رفاهی و خدمات هر یک از موکب‌ها و...ازجمله تسهیلات سامانه اینترنتی www.mokeb.org است.

وی در پایان یادآورشد: هموطنان علاقه‌مند به مشارکت در فیض بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر و برپایی کنگره عظیم اربعین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۲۳۳* (ستاره ۲۳۳ مربع) اهداء کنند.

گفتنی استان قزوین سال گذشته با ۶۸ موکب در کنگره بزرگ اربعین حضور داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.