همدان- رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان گفت: امسال شهرداری همدان از منابع عمرانی شهرداری ستاد حدود ۱۵ میلیاردتومان برای اجرای سامانه‌های نرم‌افزاری شهرداری هزینه خواهد کردکه سرآغاز ایجاد شهر الکترونیک در همدان است.

شهرداری همدان قدم‌های آغازین را برای ایجاد شهر الکترونیک برداشته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رضا عسگری در نشست خبری با یادآوری اینکه حدود ۹ میلیارد تومان از این مبلغ برای راه‌اندازی و نصب دیتا سنتر استفاده خواهد شد، اظهار کرد: از دوسال قبل به  این طرف ارتقای زیرساخت های  الکترونیکی شهرداری وا یجاد شفافیت سازمانی و تسهیل در ارائه خدمات به مردم را در دستور کار قرار دادیم و برای تحقق این هدف هم برنامه‌ای مرتبط و مورد نیاز را شناسایی و قراردادهای مناسب منعقد شده است.

وی گفت:  سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان از سال ۱۳۸۲ ایجاد و بعد از انجام مراحل قانونی، سال ۱۳۸۴ براساس اهداف تعیین شده در اساسنامه فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

عسکری اظهار کرد: شهرداری همدان در تلاش برای الکترونیکی کردم خدمات و ایجاد شهرالکترونیک است که در این حوزه سامانه‌های جامع شهرداری همدان، یکپارچه‌ جامع شهرسازی، ایجاد مرکز داده پشتیبان، استقرار سامانه ۱۳۷، اتوماسیون مکاتبات، نرم افزار حقوقی، پرتال شورای اسلامی، نرم افزار اتوماسیون مصوبات شورا، توسعه شبکه فیبر نوری و تهیه طرح جامع فناوری اطلاعات  را بر بستر شبکه فیبر نوری راه‌اندازی خواهد کرد.

وی گفت: اکنون سامان ۱۳۷ شهرداری همدان به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرده است و در کنار آن سامانه‌های دریافت عوارض خودرو، ساختمان هم به صورت الکترونیکی به مردم خدمات می‌دهند تا مراجعه مردم کاهش یابد.

 انتهای پیام//.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.