ساعت ۱/۳۰ بامداد جمعه سرو صدای ناشی از فعالیت دو دستگاه جرثقیل بزرگ که در حال انتقال تیرآهن به طبقات فوقانی یک ساختمان بودند، اهالی محل را به ستوه آورد.

برخورد با تخلفات ساختمانی در منطقه جانباز مشهد

براساس تحقیقات خبرنگار ما مالک این ساختمان قصد داشت به صورت غیرمجاز دوطبقه اضافه بسازد و به همین خاطر مجبور به جوشکاری شبانه تیرآهن‌ها شده بود که البته با شکایت اهالی و چاپ خبر آن در شماره شنبه، واحد نظارت بر ساخت‌وسازهای شهرداری منطقه ۲ وارد عمل شده و با همکاری کلانتری محل و حمایت و دستور قاطع مقام قضایی جلو این کار گرفته شد.

 ارجاع پرونده متخلف به کمیسیون ماده ۱۰۰

رئیس واحد نظارت بر ساخت و سازهای شهرداری منطقه ۲ مشهد در این باره به خبرنگار ما گفت: مالک این ساختمان در ایام عید نوروز هم با سوءاستفاده از کمبود مأموران اجرایی، به صورت شبانه و خارج از ضوابط پروانه اقدام به پیشروی غیرمجاز در ساخت ملک خود کرده بود که با مشاهده این تخلف، علاوه بر تذکر کتبی، مراتب را به کمیسیون ماده ۱۰۰ اعلام کردیم.   تیمور رضایی مقدم افزود: بامداد روز شنبه هم که متوجه جوشکاری غیرمجاز برای ساخت طبقات اضافه در این ملک شدیم، بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی و با همکاری مأموران کلانتری محل مداخله کردیم و ضمن جلوگیری از ادامه فعالیت آنان، پلاک‌های هر دو جرثقیل نیز توقیف و به کلانتری منتقل شد.

 توقیف آهن آلات متخلف ساختمانی

وی گفت: روز بعد اما درحالی که گزارش تخلفات صورت گرفته را به مراجع مربوط و دادگستری فرستاده و مشغول انجام روال قانونی برای برخورد با موضوع بودیم، مالک ساختمان بار دیگر شبانه یک محموله جدید تیرآهن به محل منتقل کرده و قصد ازسرگیری جوشکاری در طبقات مازاد پروانه ساختمان خود را داشت. به همین دلیل دوباره و در ساعات پایانی شب با مقام قضایی هماهنگی‌های لازم را انجام داده و به اتفاق مأموران پلیس، تمامی تیرآهن‌ها را از پشت‌بام طبقه پنجم ساختمان به پایین و سپس به انبار شهرداری انتقال دادیم.

رئیس واحد نظارت بر ساخت و سازهای شهرداری منطقه ۲ شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: هم اکنون این ملک کاملاً پلمب و از هرگونه فعالیت ساختمانی در آن جلوگیری شده است و با توجه به حمایت‌های قاطعانه دستگاه قضایی و همچنین همکاری خوب مأموران انتظامی، امیدواریم دیگر شاهد ادامه این تخلفات نباشیم. از طرفی برای تخریب میزان پیشروی غیرمجاز این ملک منتظر اعلام رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ هستیم که امید است بزودی صادر و ابلاغ شود.

 برخورد جدی با متخلفان ساختمانی

شهردار منطقه ۲ مشهد هم در همین زمینه به خبرنگار ما گفت: با توجه به رصدهای دلسوزانه و فعالیت شبانه روزی همکاران ما در واحد نظارت بر ساخت و سازها، آمار تخلفات در این منطقه به حداقل ممکن رسیده و با آنکه درگذشته ساخت‌وسازهای بدون پروانه و غیرمجاز فراوانی انجام می‌شده است، اما امروزه تمامی املاک درحال ساخت دارای پروانه هستند. جلال قربانی درخصوص دیگر تخلفات ساختمانی نیز توضیح داد که بیشتر این تخلفات، تخطی از ضوابط پروانه ساخت است و در این زمینه هم باجدیت و قاطعیت برخوردهای لازم و قانونی صورت می‌گیرد که حمایت‌های دستگاه قضایی و نیروی انتظامی قابل تقدیر است.

وی درعین حال تأکید کرد: باتوجه به دستورات صریح قضایی، درصورت مشاهده هرگونه تخلف ساختمانی، علاوه بر پلمب و جلوگیری از ادامه فعالیت، تمامی خودروهای سبک و سنگین مرتبط با تخلف، توقیف و کارگران و استادکاران فعال در پروژه ساختمانی متخلف یا پلمب شده نیز جلب و به مراجع قضایی تحویل داده ‌می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا هر هفته چندین نفر از استادکاران متخلف مشغول کار در املاک پلمب شده دستگیر و در اختیار دادگستری مشهد قرار ‌می‌گیرند، از تداوم کنترل و نظارت‌های شبانه روزی بر فعالیت‌های ساختمانی در منطقه خبر داد و خواستار ادامه همکاری شهروندان در این زمینه شد.

قربانی همچنین یادآور شد: با همکاری‌های خوبی که وجود دارد، به هیچ کدام از ملک‌های دارای تخلف ساختمانی، انشعاب آب، برق، گاز و تلفن داده ‌نمی‌شود و حتی در مواردی اگر تخلفی در یک ساختمان دارای انشعاب مشاهده شده، با دستور مقام قضایی این انشعاب ها قطع شده است.

وی گفت: وظیفه ما حفظ و صیانت از حق و حقوق شهر و شهروندان است و با هر کس که بخواهد این حق و حقوق را نادیده بگیرد بدون هیچ اغماضی برخورد خواهیم کرد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.