صادق کرمیار گفت: کتاب «وامانده» را منتشر نمی‌کنم، گفتند: جمله «حکومت عدل علی» حذف شود! بعد گفتند اصلا از صفحه ۳۱۳ تا ۳۱۶ باید به طور کامل حذف شود.

گفتند: جمله «حکومت عدل علی» حذف شود!

صادق کرمیار  با اشاره به عدم انتشار تازه‌ترین اثرش اظهار داشت: «وامانده» را منتشر نمی‌کنم، گفتند: جمله «حکومت عدل علی» حذف شود! بعد گفتند اصلا از صفحه ۳۱۳ تا ۳۱۶ باید به طور کامل حذف شود.

به گزارش قدس آنلاین وی با بیان اینکه من که از فکر ناوگان بی‌صاحب امریکا خواب و خوراک نداشتم! از این همه دقت نظر دبیر علمی محترم اداره کتاب در این شرایط حساس! جا خوردم گفت: پس از این ایراد، به ناشر گفتم: من تا به حال تصور می‌کردم اگر بخواهند جایزه‌ای به این کتاب بدهند، به خاطر همین جمله «حکومت عدل علی» و صفحه ۳۱۳ تا ۳۱۶ است.

کرمیار در بخشی دیگر با اشاره به اینکه ناشر اثر معتقد بود یا باید حذف صورت گیرد و یا اثر منتشر نشود، تصریح کرد: وقتی با چنین سخنانی مواجه شدم تلفن را قطع کردم، فکر کردم با حکومت عدل علی چه مشکلی دارند که باید حذف شود؟ اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدم.

این نویسنده به صفحات مذکور و مورد اشاره ارشاد جهت حذف اشاره کرد و گفت: صفحه ۳۱۳ تا ۳۱۶ مورد اشاره، درباره سوء استفاده از موقعیت‌های قدرت است. آیا وزارت ارشاد مدافع دزدان و رانت خواران و رجاله‌هاست که با این قاطعیت عنوان می‌کنند باید به طور کامل حذف انجام شود؟! الان هم تصور می‌کنم دوستان ممیز از هر جمله‌ای عصبانی شوند، دستور حذف می‌دهند.

نویسنده رمان «نامیرا» در پایان سخنانش بیان کرد: به هر حال با تیراژ ۵۰۰ نسخه‌ای کتاب در کشور که از دستاوردهای چشمگیر حوزه فرهنگ در چهل سال گذشته است، از وزارت ارشاد تشکر می‌کنم که مرا ارشاد کرد، من تازه به خود آمدم که نباید کاغذ حرام می‌کردم و می‌نوشتم. از همین رو تصمیم گرفتم رمان «وامانده» را یا کامل منتشر کنم و یا از چاپ آن صرف نظر کنم.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.