خراسان شمالی-استاندار خراسان شمالی از عدم حضور مدیران دستگاه های اجرایی در نشست شورای زکات استان گلایه کرد و همچنین با تعیین فرصت دو هفته ای بر ارائه عملکرد دستگاه های اجرایی در سال ۹۷ در بحث جمع آوری زکات استان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید کرد.

عملکرد دستگاه ها در بحث جمع اوری زکات تا دو هفته آینده ارائه شود
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استاتداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در نشست شورای زکات استان اظهار داشت: تشخیص اهمیت جلسات بر عهده دستگاه برگزار کننده جلسه است و مدیران باید در جلساتی مانند شورای زکات استان با توجه به اهمیت بالای موضوع شخصا حضور داشته باشند. 
 شجاعی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان دبیرخانه شورای زکات استان باید دلیل عدم حضور مدیران در این جلسه را طی مکاتبه ای جویا شود و جواب دستگاه ها برای استانداری نیز ارسال شود.
وی ادامه داد: اهمیت پرداخت زکات به عنوان یک فریضه الهی در بیانات مقام معظم رهبری اعلام شده است و به اعتقاد بنده زکات در واقع به نمایش گذاشتن روح مسائل اجتماعی در کنار مباحث دینی و مذهبی است که موجب تعادل اقتصادی جامعه می شود و می تواند به رخ جهانیان کشیده شود.
دکتر شجاعی ابراز امیدواری کرد: در کنار تمامی کارهای انجام شده در گذشته با ایجاد هماهنگی بین دستگاهی در سالجاری در میزان پرداخت زکات جهش داشته باشیم.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: صدا و سیمای استان با همکاری دستگاه های اجرایی در قالب یک بسته متناسب با شرایط روز کار تبلیغی و فرهنگی تولید کند و اهمیت پرداخت زکات از زبان اقشار مختلف موثر و معتمد جامعه به سمع و نظر مردم رسانده شود.
دکتر محمدعلی شجاعی تصریح کرد: پرداختن به بحث زکات نباید تنها به روحانیون مساجد محدود شود بلکه تعداد عاملین و مروجین این فریضه الهی باید بیشتر شود.
شجاعی در ادامه بر دعوت افراد موثر و معتمد در نشست شورای زکات استان تاکید کرد و همچنین اظهار داشت: شورای زکات شهرستان ها نیز باید تشکیل شود و برای تنویر افکار عمومی و همراهی بیشتر مردم باید موارد مصرف زکات پرداخت شده به طور شفاف تشریح شود.
وی تاکید کرد: بنده اعتقاد دارم موارد مصرف زکات پرداخت شده باید  بخش زیادی از زکات پرداختی در مسیر پروژه های عمرانی هزینه شود تا انگیزه مردم برای پرداخت زکات بیشتر شود.
دکتر شجاعی خاطر نشان کرد: با توجه به تحقق بیش از صد درصدی هدف تعیین شده برای جمع آوری زکات در سال ۹۷ پیشنهاد می کنم هدف گذاری میزان جمع آوری زکات در سالجاری بیش از ده درصد افزایش سالیانه باشد.
رئیس شورای زکات استان ادامه داد: جهاد کشاورزی آمار دقیقی در مورد میزان سطح زیرکشت و غله برای برنامه ریزی پرداخت زکات ارائه دهد.
 محمدعلی شجاعی افزود: تکالیف دستگاه های اجرایی عضو شورای زکات استان نباید تنها روی کاغذ باشد بلکه باید اجرایی و عملیاتی شود و همچنین سیاست های تشویقی برای پرداخت زکات دیده شود.
استاندار خراسان شمالی بر جلوگیری از فعالیت گروه ها و افرادی که مجوز جمع آوری زکات را ندارند هم تاکید کرد و گفت: نباید با فعالیت اینگونه افراد از اعتماد مردم سواستفاده شود.
تاکید بر رصد فعالیت فضای محازی در بحث زکات، توسعه طرح طیبه شجره، تقدیر از افراد موثر ، تعریف شاخص های ارزیابی عملکرد، توجه بیشتر مسئولان استان به بحث زکات، داشتن ضمانت اجرایی مصوبات، تعیین و تشریح مشخص وظایف دستگاه های عضو و غیر عضو شورای زکات استان از تاکیدات دکتر شجاعی در این نشست بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.