بخش هنری بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن کریم در اقدامی جالب با راه اندازی «قرآن از دریچه سینما» تعدادی از عکس‌های پشت صحنه، آکساسوار و لباس‌های بازیگران فیلم های تاریخی و دینی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

پشت صحنه فیلم‌های دینی در برابر چشم دوستداران سینما

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، بخش هنری هر ساله یکی از  قسمت‌های پرطرفدار و پربازدید نمایشگاه قرآن است که با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی، تصویری  و به ویژه سینما روبه‌رو می‌شود.

امسال نیز در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه قرآن، بخش هنری قسمتی را تحت عنوان «قرآن از دریچه سینما» بنا نهاده که برای نخستین بار عکس های منتخبی از پشت صحنه‌های فیلم و سریال‌های دینی به نمایش گذاشته شده است و در کنار آن مردم می‌توانند لباس ها و اکساسوار صحنه متعلق به فیلم های تاریخی و مذهبی را مشاهده کنند. هدف از برپایی این بخش آشنایی بازدیدکنندگان با فضای فیلم‌های دینی و تاریخی است و این امکان را برای آنها فراهم شده تا بتوانند از نزدیک بخشی از ابزار صحنه و لباس های بازیگران را ببینند.

«قرآن از دریچه سینما» شامل سه بخش نگارخانه، لباس و آکساسوار صحنه و نمایش فیلم است.

در بخش نگارخانه 45 عکس و پوستر از صحنه های متفاوت، جذاب و یا شناخته شده فیلم هایی همچون «محمد(ص)»، «به وقت شام»، «مختار»، «چ»، «زیر نور ماه»، «شیار 143»، «یک تکه نان» و «رسوایی» انتخاب شده است.

همچنین در بخش لباس و لوازم صحنه نیز علاقمندان می توانند 15 دست لباس که از آرشیو سه فیلم «محمد(ص)»، «مختار» و «مریم مقدس» تهیه شده را به همراه چندین تیر و کمان، کلاهخود، شمشیر عربی، گرز چوبی، خنجر، مشک، توبره قالیچه ای، نمکدان پشمی و ... را که از آرشیو فیلم های  «محمد(ص)» و «مختار» به امانت گرفته شده، مشاهده کنند.

در بخش نمایش فیلم نیز 10 فیلم سینمایی با تدوین مجدد و با زمان بندی هر فیلم بین 25 الی 45 دقیقه که در مجموع یک پکیج 4 ساعته فیلم را تشکیل می‌دهد، به نمایش درمی‌آید.

«محمد(ص)، «قدمگاه»، «زیر نور ماه»، «مسافر ری»، «عصر روز دهم»، «به وقت شام»، «روز واقعه»، «یک تکه نان»، «سر به مهر» و «مریم مقدس» فیلم‌هایی هستند که در این شب ها نمایش داده می‌شوند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن؛ معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت ماه تا ۴ خرداد ماه در مصلای امام خمینی(ره) در حال برپایی است و علاقمندان برای بازدید از این بخش می توانند به بخش هنری واقع در جنب درب اصلی طبقه همکف مصلی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.