تفاهم نامه همکاری مشترک میان شرکت تهران الکتریک و اتحادیه تعاونی های پس انداز و اعتباری جمهوری ساحل عاج (کوپک) به امضاء رسید.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت تهران الکتریک و اتحادیه تعاونی‌های پس‌انداز و اعتباری ساحل عاج

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، آئین انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک بین شرکت تهران الکتریک و اتحادیه تعاونی های پس انداز و اعتباری جمهوری ساحل عاج (کوپک) با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد شرکت تهران الکتریک و رئیس اتحادیه تعاونی های پس انداز و اعتباری جمهوری ساحل عاج موسوم به کوپک و تعدادی از مسئولان وزارت امور خارجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجتمع هلال ایران برگزار شد.

در این نشست اقتصادی بابک اسماعیلی مدیرعامل شرکت تهران الکتریک با اشاره به حجم مبادلات دو کشور بر لزوم توسعه همکاری ها به ویژه در موضوعات مورد علاقه تأکید کرد و گفت: توافقات بسیار خوبی در حوزه های سلامت و پزشکی، ساخت بیمارستان و فروش آمبولانس با اتحادیه کوپک داشته ایم و انتظار داریم این توافقات با جدیت از سوی طرفین پیگیری شود.

وی با تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ارتقای روابط دوجانبه میان دو مجموعه و علاقه مندی تهران الکتریک به فعالیت های مشترک با کوپک در منطقه غرب آفریقا، ضمن برشمردن پتانسیل های بالای سازمان اقتصادی کوثر و رهنمودهای مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر مبنی بر توسعه روابط با آفریقا، خواستار حمایت و همکاری طرف ساحل عاجی برای اجرایی کردن برنامه های شرکت تهران الکتریک و دیگر شرکت های سازمان اقتصادی کوثر در این کشور شد.

اسماعیلی همچنین با فراوان دانستن ظرفیت های همکاری، از ساحل عاج به عنوان یکی از قطب های معدنی و کشاورزی و تولید محصولاتی نظیر کاکائو و بادام هندی و محصولات مناطق استوایی یاد کرد و با اشاره به هدف تعریف شده در برنامه توسعه ای این کشور برای تبدیل شدن به مرکزیت فعالیت ها در منطقه غرب آفریقا بر لزوم همکاری میان سازمان اقتصادی کوثر در حوزه های مذاکره شده به ویژه در بخش های پزشکی، انفورماتیک و کشاورزی و معادن تأکید کرد.

ایساکا ساوانه، رئیس اتحادیه تعاونی های پس انداز و اعتباری جمهوری ساحل عاج (کوپک) نیز با خرسندی از سفر به ایران، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و پیشرفته در جهان یاد کرد و گفت: از دیدن امکانات خوب و ظرفیت های بسیار ایران شگفت زده شده است.

وی تأسیس بانک، ساخت بیمارستان و خدمات پزشکی از راه دور را از موارد مورد مذاکره با سازمان اقتصادی کوثر خواند و از جدیت کوپک از موارد مورد مذاکره خبر داد و ضمن تشکر از مهمان نوازی بخش های دولتی و خصوصی از وزارت امور خارجه و وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی، درخواست کرد تا به عملیاتی شدن موضوعات توافق شده کمک نمایند.

امضای توافق نامه همکاری بین شرکت تهران الکتریک و اتحادیه تعاونی های پس انداز و اعتباری ساحل عاج با حضور مسئولان وزارت تعاون و وزارت امور خارجه

بر اساس این گزارش طی جلساتی که پیش از این میان هیأت اقتصادی ساحل عاج و جمهوری اسلامی ایران برگزار شده بود معاونت تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول میز مشترک انتخاب شده بود.

شایان ذکر است کشور ساحل عاج کشوری در غرب آفریقا با جمعیتی بالغ بر ۲۴ میلیون نفر و آینده اقتصادی روشن و رو به رشد می‌باشد و اتحادیه تعاونی های پس انداز و اعتباری جمهوری ساحل عاج موسوم به کوپک شرکتی تعاونی و مالی اعتباری با بیش از ۱۳۵ شعبه در کشور ساحل عاج است که در زمینه ساخت و ساز، ارائه خدمات بانکی، کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، بیمه ای، پزشکی و فعالیت های عام المنفعه توسعه ای در این کشور فعالیت می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.