مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: به دلیل جمعیت زیاد دانش‌آموز در خراسان رضوی، متأسفانه سرانه فضای دانش‌آموزی در این استان به ازای هر دانش‌آموز یک مترمربع از متوسط کشوری پایین‌تر است.

سرانه فضای دانش آموزی خراسان رضوی یک متر از متوسط کشور پایین‌تر است

به گزارش قدس آنلاین ؛ جاسم حسین پور با اشاره به وجود 50 هزار کلاس درس در خراسان رضوی اظهار کرد: اعتبارات خوبی امسال در مجلس برای تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس مصوب شده است که همراه با کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز شاهد اقدامات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی از برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان در 23 خردادماه سال جاری خبر داد و افزود: تاکنون خیرین برای تخریب، بازسازی، مقاوم‌سازی و تجهیز مدارس استان 80 میلیارد تومان متعهد شدند که امیدواریم این مبلغ تا روز برگزاری جشنواره به 100 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی جمعیت دانش‌آموزی خراسان رضوی را  بالغ‌بر یک‌میلیون و 200 هزار دانش‌آموز اعلام کرد و ابراز کرد: به دلیل جمعیت زیاد دانش‌آموز در خراسان رضوی، متأسفانه سرانه فضای دانش‌آموزی در این استان به ازای هر دانش‌آموز یک مترمربع از متوسط کشوری پایین‌تر است.

حسین پور با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و فرصت‌های خوبی در استان داریم که عمده آن اقبال و توجه خیرین مدرسه‌ساز است، یادآور شد: خیرین نیک‌اندیش در خراسان رضوی درزمینهٔ ایجاد فضاهای آموزشی و تأمین بخشی از تجهیزات مدارس مشارکت چشمگیری دارند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر حدود 500 پروژه کوچک و بزرگ در سطح استان در دست اجراست، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود 700 کلاس درس تا مهرماه تکمیل و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی با تأکید بر اینکه هرساله اعتباری برای بازسازی و نوسازی مدارس از محل اعتبارات استانی اختصاص می‌یابد، ادامه داد: سال گذشته 40 میلیارد تومان برای تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس خراسان رضوی اختصاص یافت که با تخصیص 100 درصدی آن تحول بزرگی در این عرصه ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه به‌تناسب اختصاص اعتبار، تخریب و بازسازی مدارس هرسال در دستور کار قرار می‌گیرد، ابراز کرد: امیدواریم با استمرار و افزایش اعتبارات در این حوزه بتوانیم در مدت‌زمان کوتاه‌تری مدارس فرسوده در استان را تخریب و بازسازی کنیم.

حسین پور بابیان اینکه 30 درصد مدارس خراسان رضوی فرسوده است و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد، گفت: در خراسان رضوی 5 میلیون مترمربع فضای آموزشی داریم که حدود یک‌میلیون و 500 هزار مترمربع آن فرسوده است که برای تخریب و بازسازی این میزان فضای آموزشی به اعتباری بالغ‌بر 3 تا 5 هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی ادامه داد: اگر روند تخصیص اعتبار به همین منوال ادامه یابد سال‌ها زمان خواهد برد تا مدارس موجود در سطح استان از فرسودگی خارج شود.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی اقتصادی، اقبال خیرین به سمت مدرسه‌سازی و فضاهای آموزشی افزایش‌یافته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مشارکت خیرین در پروژه‌ها حداقل 20 درصد از اعتبارات استانی جلوتر است به‌طوری‌که در سال گذشته 60 درصد هزینه تخریب، بازسازی، نوسازی و تجهیز مدارس از سوی خیرین و 40 درصد از محل اعتبارات استانی تأمین شد.

حسین پور یادآور شد: برای حل مشکلات فضاهای آموزش‌وپرورش نیازمند مشارکت خیرین هستیم، چراکه دولت به‌تنهایی قادر به حل مشکلات این حوزه نخواهد بود.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.