همدان- مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان فامنین از اجرای فاز دوم پروژه آبرسانی به دو روستای فیض آبا د و سراوک خبر داد و گفت: فاز دوم اجرای خط انتقال مجتمع آبرسانی فیض آباد-سراوک در حال انجام است که امیدواریم ضمن تامین اعتبار در نیمه نخست سال جاری به اتمام برسد.

اجرای فاز دوم خط انتقال مجتمع فیض آباد- سراوک

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان؛ عیسی احمدی در جریان بازید از پروژه خط انتقال مجتمع فیض آباد-سراوک ضمن ارائه توضیحاتی اظهارکرد: فاز دوم پروژه مذکور، از چاه جدیدالحفر روستای فیض آباد تا مخزن هوایی روستای سراوک در حال اجراست.

وی با بیان اینکه فاز نخست این پروژه به طول ۲.۵ کیلومتر پیش از این اجرایی شده است؛عنوان کرد: در فاز دوم ۴ هزارو ۵۰۰ متر لوله گذاری سایز ۲۰۰ میلی متر و ۳ هزارو ۱۰۰ متر لوله گذاری سایز ۱۶۰ میلی متر در حال اجرااست.

احمدی همچنین با اذعان به اینکه دراین پروژه دو مخزن  ۲۰۰ و ۵۰۰ متر مکعبی ایستگاه بین راهی نیز تعبیه خواهد شد؛ اظهار کرد: این دو مخزن به طورهمزمان ذخیره و پمپاژ آب را عهدار هستند به گونه ای که مخازن مذکور برای روستای سراوک عملیات پمپاژ و برای روستای فیض آباد ذخیره آب را امکان پذیر می کنند.

وی در خصوص پروژه مذکور توضیح داد: فازنخست این پروژه با صرف ۷۰۰ میلیون تومان و دربازه زمانی ۵ ماهه عملیاتی شد ضمن اینکه فاز دوم از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و بر اساس قرار داد پروژه؛  بازه زمانی تعریف شده یکساله می باشد که البته امیدواریم با حل مشکل معارضین و تخصیص اعتبارات، این فاز نیز درنیمه نخست سال جاری به سرانجام برسد.

وی با اشاره به اینکه میزان اعتبار مورد نیاز فاز دوم پروژه مذکور چیزی در حدود ۲ میلیارد تومان پیش بینی شده است، بیان کرد: این فازشامل ایستگاه بین راهی تا روستای سراوک و تکمیل خط پمپاژ از چاه جدید تا ایستگاه بین راهی می باشد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان فامینن همچنین بیان کرد: در فازسوم احداث مخازن و تجهیز آن مد نظرمی باشد که بر اساس پیش بینی های انجام شده این فاز نیازمند ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

 وی یادآورشد: همچین اجرای خط برق در این پروژه نیز نیازمند هزینه کرد ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون اعتبار می باشد.

وی با بیان اینکه این پروژه؛ دو روستای بزرگ سراوک و فیض آباد از توابع شهرستان فامنین را تحت پوشش قرار خواهد داد گفت: در حال حاضر ۴۱۷ خانوار با یک هزارو ۳۶۰ نفرجمعیت در روستای سراوک و ۶۹۰ خانواربا ۲ هزارو ۵۰۰ نفر در روستای فیض آباد ساکن هستند.

احمدی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به دیگر پروژه در دست اجرا در روستای جهان آباد؛ گفت: این روستا یکی از روستاهای بزرگ شهرستان فامنین است که چندین سال از مشکل کمبود آب رنج می برد.

وی ادامه داد: درراستای حل مشکل مذکور؛ پروژه آبرسانی به این روستا؛ با جانمایی و حفر چاه در دستور کار قرار گرفت و بر همین اساس مجوز حفاری ۱۵۰ متر گرفته شد.

احمدی با بیان اینکه بر مبنای قرار داد امضاء شده اعتبار اولیه این پروژه ۲۱۰ میلیون تومان است،عنوان کرد: در صورت آبدهی چاه، اجرای یک کیلومتر خط پمپاژ، تجهیز و اجرای خط انتقال برق در دستور کار می باشد.

وی در نهایت توضیح داد: این پروژه یه صورت تعهدی در حال انجام  است و در صورت تامین اعتبارات سال ۹۸؛ معوقات پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.