البرز - معاون اجرایی مرکز بهداشت استان البرزاز اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون دراین استان همزمان با سراسرکشور خبر داد.

آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در البرز از ۱۷ خرداد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سعید محمدی صبح امروز(چهارشنبه) در نشستی خبری به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور اشاره کرد و گفت: این طرح را وزارت بهداشت و درمان پیشنهاد وطراحی کرده است که به دستور رئیس جمهور به تمام سازمان ها و دستگاه ها در کل کشورابلاغ شده تا اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح اثرات مثبت و نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت، گفت: این طرح به طور رسمی و کشوری از ۱۷ خرداد آغاز و تا ۱۵ تیر ماه ادامه خواهدداشت و سامانه برای ثبت فشار خون نیز از امروز فعال است.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان البرزبه اهمیت این طرح اشاره کرد و گفت: مقرر شده است تاتمامی افراد بالای ۳۰ سال فشار خون آنها اندازه گیری شود و اگر از فشار خون بالای خود اطلاعی ندارند مطلع و تحت درمان قرار بگیرند چراکه افراد بالای ۳۰ سال که حدود ۵۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند بایستی فشار خون آنها اندازه گیری و شناسایی شوند.

محمدی در ادامه گفت: افرادی که اطلاعی از فشار خون بالای خود ندارند شناسایی و آموزش های لازم جهت پیشگیری از بیماری های ناشی از فشار خون داده می شود.

وی  با اشاره به اینکه امیدواریم این طرح در زمان مقرری که تعیین شده به خوبی اجرا شود، گفت: همه پایگاه های بهداشت، مراکز تحت پوشش ودانشگاه ها پزشکان مستقر هستند و از تمام مراجعین فشار خون گرفته می شود و در سامانه ثبت می شود و کسانی که فشار خون مشکوک داشته باشند توصیه های لازم داده می شود.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان البرز بیان کرد: اگر فشار خون افراد بین ۱۴ تا ۱۸ باشد فشار خون خفیف دارند و اگر بالای ۱۸ و ۲۰ باشد به طور اورژانسی به مراکز درمانی ارجاع می شوند تا تحت درمان قرار بگیرند.

محمدی با اعلام اینکه این طرح در ۳۵۰ مرکز و پایگاه بهداشت اجرا خواهد شد، گفت: چند پایگاه ثابت در چند ایستگاه پر تردد در کرج از جمله ایستگاه مترو نیز برای سنجش مستقرمی شوند.

وی اضافه کرد: تیم های سیار در نمایشگاه ها، نماز جمعه و در پارک ها نیز مستقرمی شوند همچنین درصنوف کارگری، سایر صنوف، نهادها و ادارات نیز این تیم سیار حضور خواهند داشت و غربالگری فشار خون را انجام می دهند.

محمدی در پایان با تاکید بر اینکه خواهشمندیم شهروندان از این فرصت استفاده کنند واز فشار خون خود مطلع شوند، گفت: در این طرح افرادی که غربالگری می شوند ویزیت پزشک و شروع درمان رایگان است چراکه خیلی از افراد برای برنامه درمانی اولیه به پزشک مراجعه نمی کنند و این فرصتی خوبی برای آنها خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.