وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت قول داده معلمان اولین گروه از کارمندان هستند که پاداش پایان خدمت خود را دریافت خواهند کرد، به «قدس آنلاین» گفت: امیدواریم تا خردادماه که تخصیص‌ها صورت می‌گیرد پرداخت‌ها را آغاز کنیم.

پاداش پایان خدمت ۹۷ معلمان خرداد ماه پرداخت می‌شود


سید محمد بطحایی در پاسخ به سؤال خبرنگار قدس انلاین درباره تجمعات اخیر معلمان و تأکید رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش بر تأمین نشدن اعتبار پرداخت پاداش پایان خدمت دو گروه آخر بازنشستگان این وزارتخانه، با بیان اینکه تا کنون هیچ گروه از کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی تاکنون پاداش سال ۹۷ را دریافت نکرده‌اند، افزود: ما این کار را شروع کرده‌ایم اما الان تاریخ دقیقی را برای این پرداخت نمی‌توانم تعیین کنم ولی با صحبت‌هایی که در سازمان برنامه انجام شده است، امیدوارم این پرداخت‌ها ظرف خرداد ماه انجام شود.
ویدرباره میزان اعتبار این ردیف هم گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای این امر دیده شده است.
بطحائی درباره وضعیت استخدام کادر آموزشی و معلمان در سال جدید هم با تأکید بر اینکه امسال هم مثل سال‌های گذشته تعدادی استخدام معلم داریم گفت: به احتمال خیلی زیاد حدود ۲۵ هزار نفر دانشجوی دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی را جذب می‌کنیم.وی افزود: البته بحث‌مان الان روی ماده ۲۸ که شامل ۲۰ هزار نفر می‌شود، است که این تعداد کارهایشان انجام می‌شود. این افراد کسانی هستند که یکسال در دانشگاه شهید رجایی دوره می‌بینند و زودتر جذب خدمت می‌شوند، اما پیش بینی این است که بین ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر در آزمون‌هایی که در یکی دو ماه اخیر برگزار می‌شود به جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان افزوده شوند.


سامانه دریافت شکایات درباره شهریه‌ها
بطحائی درباره ساماندهی و نظارت بر شهریه مدارش غیر دولتی و غیر انتفاعی هم با بیان اینکه برخی از افراد با اجحاف، شهریه‌ای از اولیای دانش‌آموزان می‌گیرند که در وضعیت اقتصادی فعلی سبب می‌شود به خانواده‌ها فشار آید، تصریح کرد:ما واقعا روی این موضوع حساس هستیم به همین دلیل در همین زمینه دو سامانه را طراحی کرده‌ایم که یکی سامانه الکترونیکی برای مدارس غیردولتی است و دیگری سامانه تلفنی است تا کسانی که شکایت دارند از این طریق شکایتشان را ارسال کنند.


اعلام شهریه مدارس غیردولتی ظرف ۱۲ روز آینده
وی تصریح کرد: شهریه همه مدارس غیردولتی به تفکیک مدرسه و استان کاملاً مشخص خواهد شد. در یکی، دو استان‌ این طرح شروع شده است و ظرف ۱۲ روزه آینده بقیه مدارس هم بررسی می‌شوند تا مشخص شود چه مبلغی در آن ثبت شده است. همچنین شورای نظارت استان و شورای نظارت ستاد کاملاً بر روی میزان شهریه‌ها نظارت دارند و اگر لازم باشد حتی مدارس لغو مجوز هم می‌شوند اما امیدواریم رفتار همکاران ما در مدارس غیردولتی به گونه‌ای باشد که شاهد این اتفاقات نباشیم.



برخورد با مدیرانی که در قبال ارائه کارنامه «پول» می‌گیرند
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگری درباره برخی گزارش‌ها درمورد اقدام برخی از مدیران مدارس دولتی در منوط کردن ارائه کارنامه به پرداخت پول و کمک نقدی به مدارس، با تأکید بر اینکه چنین روشهاییغیر طبیعی و نادرست و تخلف اداری هستند، اظهار داشت: در مدرسه‌ای که چنین اتفاقاتی می‌افتد و دادن کارنامه یا حتی شنیده‌ام گاه کارت ورود به جلسه امتحان را منوط به اخذ کمک‌های مردمی می‌کنند، روش‌هایی ضدتربیتی است و اگر در معدودی از مدارس این اتفاق می‌افتد بازرسان ما ورود می‌کنند و با متخلف برابر مقررات برخورد خواهند کرد.
وی افزود: البته ممکن است تعداد انگشت‌شماری مدرسه باشند که چنین تخلفاتی را انجام می‌دهند، اما همین تعداد انگشت‌شمار، همه همکاران‌شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بنابراین از همکاران می‌خواهم تا به مقرراتی که وضع شده، احترام بگذارند.

آخرین وضعیت مدارس مناطق سیل‌زده
بطحایی با اشاره به آخرین وضعیت مدارس در مناطق سیل‌زده نیز گفت: خوشبختانه با لطفی که همکاران من در سایر استان‌ها داشتند، این مدارس وضعیت بسیار خوبی را طی می‌کنند. آخرین گزارش را در این زمینه در جلسه‌ای که دیروز داشتم، دریافت کردم. این گزارش مربوط به سه استان لرستان، گلستان و خوزستان بود. انشاالله در مهرماه آن دسته از مدارسی که با ترمیم و بازسازی، قابل استفاده هستند، کاملاً شسته‌و رفته در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد و آن مدارسی که نیاز به تخریب داشته باشد نیز اعتبارات‌شان پیش‌بینی شده و نقشه کار آماده شده است تا امر تخریب و نوسازی انجام شود. همچنین در برخی مناطق هنوز جایابی برای مدارس، محل تردید است و مثلاً در شهرستان‌های پلدختر و معمولان باید مکان‌ها جابه‌جا شود، البته برای مهرماه در مدارسی که کلاس‌های زیادی دارند و پروژه بازسازی یا نوسازی آن‌ها بیش از ۴ ماه طول می‌کشد از فضای موقت استفاده می‌کنیم تا این مدارس کامل شوند.

  • انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.