مبارزان انقلابی یمن در تازه‌ترین دستاورد میدانی خود موفق شدند یک شهر راهبردی در استان ضالع، واقع در جنوب‌شرق این کشور را آزاد کنند.

شهر "قعطبه" یمن از سیطره مزدوران سعودی آزاد شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مبارزان انقلابی یمن در ادامه پیشروی‌های سریع این روزهای خود روز چهارشنبه پس از ۷۲ ساعت درگیری شدید با عناصر تحت حمایت ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی موفق شدند شهر راهبردی قعطبه واقع در استان ضالع را آزاد کردند.

بنا به گزارشها از مناطق جنوبی یمن، کمیته‌های مردمی انصارالله یمن پس از شکست آخرین لایه دفاعی عناصر تحت حمایت ائتلاف متجاوز هم‌اکنون کنترل کامل شهر قعطبه را به دست گرفته‌اند.

مبارزان یمنی همچنین پس از آزادسازی این شهر راهبردی، چند روستا و شهرک در استان ضالع را آزاد کردند و عناصر ائلاف سعودی-اماراتی را مجبور به عقب‌نشینی به سمت مناطق جنوبی‌ کردند.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز طی ۲۴ گذشته در دو نوبت  فرودگاه نظامی نجران عربستان، واقع در مرز سعودی و یمن را هدف حمله قرار دادند.

یک منبع نظامی در گفتگو با شبکه المسیره در این باره افزود این عملیاتها با پهپادهای انتحاری «قاصف‌کی۲» انجام شد و خسارات فراوانی به ائتلاف سعودی وارد کرد. به گفته این منبع نظامی، پهپادهای مبارزان یمنی یک انبار اسلحه در فرودگاه نجران و همچنین آشیانه جنگنده‌های سعودی در این فرودگاه را منهدم کردند.

همچنین روز گذشته نیروهای یمنی موفق شدند یک پهپاد جاسوسی و پیشرفته ائتلاف متجاوز سعودی را سرنگون کنند.

عربستان و امارات به همراه چند کشور دیگر عربی از روز ششم فروردین سال ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی -رئیس جمهوری مستعفی یمن- به قدرت کرده است.

تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن تاکنون بیش از ۱۲ هزار کشته، ده‌ها هزار زخمی، و آواره‌ شدن میلیون‌ها یمنی و ویرانی زیرساخت‌های این کشور را در پی داشته است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.