خراسان شمالی-مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امورایثارگران گفت: جذبه دفاع مقدس نیازمند استمرار و نگه داشتن است و در تین بخش نیازمند بازتولید معارف دفاع مقدس هستیم.

جذبه دفاع مقدس نیازمند استمرار و پاسداری است
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛محمدرضا سوقندی در نشست هم اندیشی نقش و کارکرد رسانه در دفاع مقدس، گفت: فرهنگ ایثار و مقاومت و دفاع مقدس بهترین الگو برای پیروزی بر دشمنان در جنگ اقتصادی است.
وی با تاکید بر انتقال زبان عصر و نثر با موضوعات روز، افزود: باید آموزه های دینی و قرآنی را مطابق با فطرت انسان ها به نسل امروز منتقل کنیم.
وی با اشاره به ایجاد دین گریزی و گاهی اوقات دین ستیزی جوانان و شکل گیری دین های جدید و گرایش جوانان شیعه به سایر ادیان، گفت: باید به سوالات نسل جدید پاسخ قانع کننده ای داد در حالی که پاسخ های امروز ما قانع کننده نیست.
سوقندی با بیان اینکه دفاع مقدس نیازمند معرفت تاریخی است، اظهار داشت: در عصر حاضر دچار خلا معرفتی شده ایم در حالی که اگر جریان های فکری ما آبشخور خواستگاه فکری باشد و در مسیر صحیح قرار گیرد جاذبه های لازم را خواهد داشت.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با اشاره به فراموشی جریان معرفتی و فکری دفاع مقدس، گفت: همین امر باعث شده از جهالت ما برای تحمیل تحریف ها استفاده شود زیرا وقتی نسلی از واقعیتی بی خبر است دشمنان شایعات و شبهاتی را به عنوان واقعیت و حقیقت به کسانی که ندیده و نشنیده اند تحمیل می کنند.
وی یادآور شد: جریان فکری و نخبگانی باید اهمیت زمان در تولید و شناخت زمان و زمانه را بیشتر مدنظر قرار دهند و نگاه دانشی و روشن مند داشته باشند.
سوقندی شناساندن واقعیت های دفاع مقدس به نسل جوان را وظیفه رسانه دانست و از خاطره نگاری، استفاده از نماد و سنبل و عناصر فرهنگ سازی و گفتمان سازی به عنوان راهکارهای ماندگار شدن حقایق دفاع مقدس یاد کرد.
وی افزود: دفاع مقدس ظرفیت گفت و گو را دارد فقط باید از این ظرفیت برای گفتمان سازی استفاده کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه برای شناخت دفاع مقدس باید از سطح شعار گذشت و به آن عمق داد، گفت: دفاع مقدس با زندگی مردم آمیخته شده است.
حسین فرخنده با اشاره به اهمیت رسانه در شناساندن این ظرفیت مهم به جامعه، افزود: اگر موضوعی قصد فرهنگ سازی دارد باید حتما نسبت خود را با رسانه مشخص کند.
انتهای پیام/
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران به منظور حضور در چندین برنامه از قبیل تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران به خراسان شمالی سفر کرده و دیدارهایی نیز با امام جمعه بجنورد و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و همایش پیشکسوتان مقاومت و جهاد در دفاع مقدس دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.