خراسان شمالی- مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی گفت: در حال حاضر از مجموع ۱۱ هزار و ۷۲۱ رقبه موجود در استان پنج هزار و ۳۴۴ رقبه دارای سند و شش هزار و ۳۷۷ رقبه فاقد سند است.

۵۳۴۴ رقبه در خراسان شمالی دارای سند هستند
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ،حجت الاسلام عظیم آسوده اظهار داشت: در سال های گذشته برای پنج هزار و ۳۴۴ رقبه سند صادر شده اما، مابقی رقبات به دلایل مختلف هنوز فاقد سند هستند.
وی افزود: از مجموع رقبات دارای سند ۴۵۶ رقبه در سال گذشته و ۴۴ رقبه امسال سنددار شده اند.
حجت الاسلام آسوده به دلایل سنددار نشدن برخی رقبات اشاره کرد و گفت: برخی از این موقوفات از قبیل کتاب، درخت، سهم آب، سهام و ... به دلایل ارزش معنوی که دارند و جزو اموال غیرمنقول محسوب می شوند امکان سنددارشدن ندارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی سهمیه امسال سازمان برای سنددار کردن موقوفات را هزار مورد اعلام کرد و اظهار داشت: با این وجود بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته باید تمامی موقوفات استان تا دو سال آینده سنددار شوند تا بتوان نسبت به احیا و سرمایه گذاری در آنها اقدام کرد.
وی با اشاره به اینکه اخذ سند برای موقوفات در چند سال اخیر به صورت جدی در حال انجام است، اظهار داشت: سنددار کردن موقوفات در جلوگیری از دخل و تصرف های غیرقانونی، حفظ و حراست از آنها و نیز جلوگیری از تعدی به موقوفات بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
خراسان شمالی پنج هزار و ۶۳۷ موقوفه دارد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.