۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 657622

مسئول اورژانس پیش‌بیمارستانی(۱۱۵) کاشمر گفت: ریزش کوه باعث مصدومیت یک مرد ۶۱ ساله شد.

ریزش کوه بر روی مرد ۶۱ ساله در کاشمر

به گزارش قدس آنلاین احسان مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، عنوان کرد: در پی تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ کاشمر مبنی بر گیر افتادن فردی در کوه‌های اطراف شهرستان، سریعا یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام گردید.

وی اظهار کرد: نیروهای اورژانس پس از ۲ ساعت کوهپیمایی و گذر از مسیر طولانی و صعب‌العبور در هوای بارانی و طوفانی توانستند به مصدوم دسترسی پیدا کنند.

مسئول اورژانس پیش‌بیمارستانی(۱۱۵) کاشمر عنوان کرد: پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد به دلیل ریزش کوه بر روی این مرد ۶۱ ساله، وی از ناحیه پای راست دچار شکستگی شده است.

مالکی افزود: پس از انجام سریع اقدامات اولیه و پایدار نمودن وضعیت مصدوم با کمک نیروهای هلال‌احمر شهرستان با سختی بسیار زیاد و در مدت زمان حدود ۳ ساعت کوهپیمایی، مصدوم به پایین کوه منتقل گردید.

مالکی بیان کرد: این فرد که به همراه یکی از دوستان خود برای جمع‌آوری گیاهان دارویی به ارتفاعات کاشمر رفته بودند، دچار مصدومیت شد؛ هم اکنون حال عمومی مصدوم که از ناحیه ران پای راست دچار آسیب و شکستگی شده بود، مساعد است.

در همین خصوص مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: با توجه به بارش‌های متوالی اخیر که موجب سست شدن صخره‌ها شده است به شهروندان توصیه می‌شود در مواقع بارش شدید باران از رفتن بر روی پل‌ها و مسیرهای کوهستانی که امکان ریزش سنگ وجود دارد، خودداری کنند.

محمدجواد یزدانی همچنین بیان کرد: مردم در هنگام مراجعه به تفرجگاه‌ها و کوهپیمایی ضمن همراه داشتن امکانات مناسب و افراد با تجربه دقت و احتیاط  کافی را در مورد خطر ریزش صخره‌ها داشته باشند.


انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.