«نارندرا مودی» نخست وزیر هند، پس از پیروزی قاطع در انتخابات پارلمانی، برای یک دوره پنج ساله دیگر نخست وزیری خود را تضمین کرد.

پیروزی قاطع حزب نخست وزیر در انتخابات هند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که حزب بهاراتیا جاناتا به رهبری نارندرا مودی ۳۴۸ کرسی از ۵۴۳ کرسی پارلمان هند را به دست آورده است در حالی که حزب کنگره بزرگ ترین رقیب مودی تنها ۹۰ کرسی پارلمان را کسب کرده است. سایر احزاب سیاسی هند نیز مجموعا ۱۰۴ کرسی کسب کرده اند.
یک حزب سیاسی برای تشکیل دولت باید ۲۷۲ کرسی از ۵۴۲ کرسی پارلمان هند را از آن خود کند.
راهول گاندی رهبر حزب کنگره با قبول شکست در انتخابات در پیامی به انتخاب مردم هند احترام گذاشته و به نخست وزیر هند برای پیروزی در انتخابات تبریک گفت.
همچنین رهبران سیاسی جهان نیز به ترتیب به نخست وزیر هند تبریک گفتند.
انتخابات سراسری هند موسوم به (لوک سبها) به مدت ۳۹ روز و در ۷ مرحله برگزار شد.
در انتخابات امسال هند بیش از ۹۰۰ میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن بودند که به اعتقاد کارشناسان، مشارکت در این انتخابات به دلیل برانگیخته شدن احساسات ملی گرایانه مردم این کشور بالا بوده است.
در حال حاضر حزب بی جی پی حاکمیت را در هند در اختیار دارد و در ماه های منتهی به انتخابات نیز تلاش زیادی کرد تا با تحریک احساسات عمومی پیروزی در انتخابات را مجددا به دست آورد.
اگرچه در سال‌های اخیر نرخ بیکاری در هند افزایش یافته و برخی از کارشناسان هشدار داده‌اند که اقتصاد این کشور در حال حرکت به سوی رکود است، با این وجود، نخست وزیر این کشور تلاش کرده است با ادبیات ملی‌گرایانه و با اتکا به آنچه دستاوردهای هند در سیاست خارجی خوانده، رأی‌دهندگان هندی را به اعتماد دوباره به ائتلاف حاکم تشویق کند.
در سال ۲۰۱۴، حزب بهاراتیا جاناتا توانست ۲۸۲ کرسی را بدست آورد که این بزرگترین پیروزی برای یک حزب در ۳۰ سال اخیر بود.
این حزب در آن سال همراه متحدانش توانست ۳۳۶ کرسی را در پارلمان از آن خود کند.
در مقابل حزب کنگره با کسب تنها ۴۴ کرسی، بدترین شکست را در سال ۲۰۱۴ تجربه کرد. این حزب به همراه متحدانش تنها توانستند ۶۰ کرسی پارلمان را بدست آوردند.
انتخابات هند بزرگترین انتخاباتی بود که تاکنون در جهان برگزار شده بود.
 

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.