رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند: انتظار می‌رود ترزا می، نخست وزیر فردا (جمعه) به دلیل عدم توافق قانون‌گذاران با طرح برگزیت وی استعفای خود را اعلام کند.

برگزیت دولت انگلیس را به لبه پرتگاه رساند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  ایسنا، ترزا می، نخست وزیر انگلیس پیشنهادهای ۱۰ گانه جدیدی برای بریگزیت اعلام کرد و گفت که اگر اعضای پارلمان از طرح وی حمایت کنند می‌تواند رفراندوم تایید بریگزیت را برگزار کند.

این اقدام می انتقادات‌های بسیار گسترده از سوی قانون‌گذاران و مقام‌ها را به دنبال داشت. به علاوه آندرآ لیدسام، رهبر مجلس عوام این کشور به دلیل اختلاف با ترزا می استعفای خود را اعلام کرد.

مخالفان نیز خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند و قانون‌گذاران انگلیسی از می خواستند کنار برود.

به نوشته روزنامه تایمز ترزا می پس از دیدار با گراهام بردی، رییس کمیته ۱۹۲۲ که یک گروه از نمایندگان محافظه‌کار در مجلس عوام و با مسئولیت نظارت بر رهبری است، استعفای خود را اعلام می‌کند.

در اساسنامه حزب محافظه‌کار برای انتخاب رئیس این حزب، رأی‌گیری‌های اولیه بین نمایندگان حزب در پارلمان پیش‌بینی شده است.در هر دور رأی‌گیری، نامزدی که کمترین رأی را آورده است، حذف می‌شود. این روند تا جایی ادامه پیدا می‌کند که دو نامزد بیشتر باقی نماند. پس از آن اعضای حزب باید بین این دو نامزد یکی را انتخاب کنند.

 ترزا می وزیر کشور سابق که ژوییه ۲۰۱۶ پس از استعفای دیوید کامرون به نخست‌وزیری رسید از اواسط ژانویه سه بار در به تصویب رساندن توافق خروج از اتحادیه اروپا که در مورد آن با اروپایی‌ها مذاکره کرده بود، شکست خورد.

در پی استعفای رئیس مجلس عوام در اواخر چهارشنبه شب منابع خبری در انگلیس از احتمال استعفای شمار بیشتری از وزیران کابینه انگلیس از دولت ترزا می خبر دادند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.