سه سارق حرفه‌ای که به شیوه پرسه‌زنی و با شناسایی خانه‌های خالی به صورت کاملاً حرفه‌ای از منازل سرقت می‌کردند، در پی ردزنی‌های شبانه‌روزی مأموران عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان‌رضوی در تهران شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری عاملان سرقت ۸۰۰ میلیونی در پایتخت

چند روز پیش یکی از شهروندان مشهدی با مراجعه به کلانتری اعلام کرد از خانه‌اش در محدوده بلوار دانشجو حدود ۸۰۰ میلیون تومان طلا و دلار سرقت شده است. در ادامه مالباخته پس از تکمیل مراحل اولیه اقدامات انتظامی، برای ثبت شکایت به دادسرای ناحیه ۶ مشهد هدایت و پرونده‌ای تشکیل داد و در شعبه ۶۰۹ بازپرسی توسط قاضی «نخبه‌زعیم» مورد رسیدگی اولیه قرار گرفت.

بررسی‌های اولیه مقام قضایی حاکی از این بود سرقت صورت گرفته توسط افرادی کاملاً حرفه‌ای به وقوع پیوسته است و شناسایی اعضای باندی که پس از سرقت با خودروی پژو ۲۰۶ از محل متواری شدند، باید توسط پلیس‌های تخصصی صورت بگیرد. از همین‌رو در دستوری از مأموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان خواسته شد ردزنی سارقان را در دستورکار خود قرار دهند، برای این کار هم بدلی از پرونده در اختیار آن‌ها گذاشتند.

کمی بعد پرونده در اختیار تیم دوم عملیات ویژه قرار گرفت و سرگرد قرایی به همراه سروان عمارلو اقدامات فنی و پلیسی خود را برای به نتیجه رساندن ماجرا آغاز کردند.

در مرحله اول مشخص شد اعضای باند مشهدی نیستند و فقط به قصد سرقت در روز واقعه به مشهد آمده‌اند. کنترل برخی دوربین‌های ترافیکی سطح شهر نشان می‌داد اعضای باند که سه نفر بودند پس از اقدام مجرمانه‌شان به سمت تهران گریخته‌اند. از سوی دیگر این احتمال وجود داشت اعضای باند به همین شیوه در دیگر شهرهای کشور هم مرتکب سرقت شده باشند.

 باند بزن درروها چه می‌کردند؟

در بررسی نحوه و روش سرقت اعضای باند، کارآگاهان پی بردند آن‌ها در حوالی غروب آفتاب با پرسه‌زنی در مناطقی از شهر مشهد، خانه مذکور که روشنایی داخل اتاق‌هایش غیرفعال بود را شناسایی و سپس به صورت کاملاً حرفه‌ای درهای پارکینگ را باز و دست به سرقت از محل زده بودند.

اعضای باند ۲۰۶ سوار در پی این اقدام مقداری طلا و ۸۰۰۰ دلار به ارزش حدودی ۸۰۰ میلیون تومان سرقت و با خود برده بودند.

وجود برخی سرنخ‌های بدست آمده سبب شد تا مأموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان بسرعت هویت سارقان را شناسایی و رد آن‌ها را در تهران بزنند.

 عملیات ضربتی در پایتخت

در حالی که متهمان در محاصره چتر اطلاعاتی پلیس قرار گرفته بودند و تحرکات آن‌ها لحظه به لحظه کنترل می‌شد، مأموران تیم دوم عملیات ویژه با دریافت نیابتی قضایی راهی تهران شده و در یک عملیات هماهنگ هر سه سارق را دستگیر کردند.

در ادامه متهمان به مشهد منتقل و مشخص شد آن‌ها حدود ۴۰۰ میلیون تومان از وجوه سرقتی را همچنان در اختیار دارند. در حالی که سارقان در اعترافات خود به انجام سرقت به شیوه پرسه‌زنی معترف شدند، کشف دیگر اموال سرقت شده و دیگر سرقت‌های احتمالی آن‌ها همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.