دولت قطر به برگزاری نشست اقتصادی منامه در راستای اجرای نخستین مرحله طرح موسوم به «معامله قرن» واکنش نشان داد.

واکنش قطر به اجرای نخستین مرحله طرح «معامله قرن»

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای تأکید کرد که توسعه اقتصادی لازم برای برقراری صلح بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی بدون «راه‌حل‌های سیاسی مورد قبول فلسطینیان» محقق نخواهد شد.

در این بیانیه که در واکنش به برگزاری نشست اقتصادی منامه صادر شد، آمده است:«درمان موثر چالش‌های موجود نیازمند وجود حسن نیت، تشریک مساعی بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی و فراهم شدن شرایط سیاسی مناسب برای تحقق شکوفای اقتصادی است».

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، در این بیانیه همچنین آمده است که بدون وجود راه‌حل‌های سیاسی عادلانه برای مسائل منطقه‌ای از جمله قضیه فلسطین که مورد رضایت ملت فلسطینیان باشد، شرایط مذکور نیز فراهم نخواهد شد.

آمریکا و بحرین اعلام کرده‌اند که نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح معامله قرن، قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود.

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.