نایب رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی مشهد گفت: صنف ما تاثیری بر روی قیمت مسکن ندارد و همه سودها مال دلال ها و واسطه ها است در ساخت یک ملک سود درالتصالات لوله ها، پکیج، آسانسور، برق کشی و...است نه در قیمت سیمان و آجر.

مصالح ساختمانی تاثیری بر روی قیمت مسکن ندارد

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: دوران ساخت وسازهای بازاری تمام شده است و تقریبا همه سازندگان ساخت ملک متفق القول اند که ساخت ملک به غیر از زیان چیز دیگری به هماره ندارد.

 سازنده ندارد. این حرف دل سازندگانی است که با افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی بیان می‌کنند.

درهمین رابطه پیمان حریمی نایب رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی مشهد ضمن ابراز نگرانی از وضعیتی که در بازار فروش مصالح ساختمانی ایجاد شده است گفت: مصالح ساختمانی گران نشده است این گرانی که از آن یاد می شود در بحث دستمزدها است و بسته بندی مصالح است که به نام گرانی در بازار دیده میشود.

وی افزود: در رابطه با گرانی مصالحی مانند شن، آجر و ...باید بگویم که این گرانی ها رابطی به نوسانات دلار ندارد این مصالح گران شده اند چون قطعات ماشین های حملشان گران شده است این مصالح گران هستند چون لاستیک گران شده است و این شده که این قضایا بر روی قیمت مصالح تاثیر بگذارد.

حریمی در توضیح چگونگی کنترل گرانی بازار مصالح ساختمانی گفت: اگر این بازار از سمت سازمانهای دولتی ذی ربط و سوبسیت هایی که به این مصالح تعلق می گیرد نظارت نشود به هیچ جور نمی شود گرانی که از آن یاد می شود را کنترل کرد و قطعا هم با این وضعیت بازار مسکن و ساخت و ساز راکد تر از این که هست می شود چون به این شکل کسی قدرت ساخت و ساز نخواهد داشت. وقتی  از سوی دست اندرکاران اعلام می شود که تمام شده یک ساختمان حداقل متری ۳ میلیون تومان تمام می شود این به یک نرخ تبدیل می شود و باب می شود.

وی افزود: گرانی مصالح ساختمانی از یک طرف بحث گران شدن وحشتناک هزینه های کسب پروانه ساخت یک طرف که متاسفانه مزید بر علت شده است و بازار را دچار اشفتگی و رکود ساخت و ساز کرده است. امسال ۶۰ درصد بر قیمت پروانه  ساخت اضافه شده است این رقم سنگینی است که بر روی کلیت قیمت ملک تاثیر می گذارد.

نایب رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی در خصوص وضعیت و عملکرد مغازه های فروش مصالح ساختمانی گفت: من مدتهاست که دارم این موضوع را پیگیری می کنم که بیاییم و به مغازه های فروش مصالح ساختمانی نرخ بدهیم در حالیکه که به ما می گویند شما امکان این کار ر ا ندارید چون این صنف از سبد حمایتی دولت خارج شده است و هر واحد صنفی باید خودش نرخ فروش مصالح را تعیین کند خب همین مسائل عملا بازار را از کنترل خارج کرده است هر واحد صنفی می تواند طبق فاکتور خرید ان تومن به مبلغ اضافه می کند و جنسش را می فروشد این میان هم کلی کلاهبرداری می شود به این شکل که از من با چک می خرند و می روند و جای دیگری زیر قیمت من نقد مصالح را می فروشند. نمونه اش این است که الان سیمان امسال اصلا گران نشده است درحالیکه وضعیت بازار چیزی جز این می گوید.

حریمی اضافه کرد: خلاف آن چیزی که شنیده می شود باید بگویم که صنف ما تاثیری بر روی قیمت مسکن ندارد و همه سودها مال دلال ها و واسطه ها است در ساخت یک ملک سود درالتصالات لوله ها، پکیج، آسانسور، برق کشی و...است نه در قیمت سیمان و آجر.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.