دادستان عمومی و انقلاب سرخس، از دستگیری باند ۴ نفره قاچاق سلاح‌های خودکار و نیمه‌خودکار در این شهر خبر داد.

جزئیات انهدام باند قاچاق سلاح در سرخس/ سلاح‌ها در جنگ‌های تکفیری‌ها کاربرد دارد

به گزارش قدس آنلاین حمید علیزاده ، درباره انهدام باند قاچاق سلاح در این شهرستان اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های دادستانی در راستای برقراری امنیت اجتماعی، برخورد قاطع و قانونی با توزیع‌کنندگان، حاملان و نگهدارندگان سلاح‌های غیرمجاز است.
وی بیان کرد: این موضوع از همان ابتدا مورد اهتمام دادستانی این شهرستان بود؛ بنابراین، با همت دستگاه‌های انتظامی و امنیتی این موضوع مورد رصد اطلاعاتی قرار گرفت و توفیقاتی در این حوزه به دست آمده است.
دادستان عمومی و انقلاب سرخس افزود: یکی از موفقیت‌هایی که اخیراً در این حوزه به دست آمده است، انهدام یک باند سلاح‌های غیرمجاز در سرخس است که به‌ همت ماموران اطلاعات هنگ مرزی و سربازان گمنام امام زمان (عج) این گروه شناسایی شد و تاکنون از این گروه ۹ قبضه سلاح کلت کمری که دو قبضه از آنها سلاح‌های کلت کمری خودکار و بقیه نیمه خودکار است.
علیزاده تصریح کرد: این سلاح‌ها به صورت مسلسل‌وار و خودکار تیراندازی می‌کنند و قاعدتا در جنگ‌های گروه‌های تکفیری مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین، یک قبضه سلاح  شکاری و مقادیر قابل توجهی مهمات غیرمجاز نیز از این باند کشف و ضبط شد.
دادستان عمومی و انقلاب سرخس درباره فعالیت این گروه گفت: یکی از افراد سلاح‌هایی را که برای خرید سفارش داده شده بود، از غرب کشور وارد کرده و قصد داشته تا سلاح‌ها را در سرخس به فروش برساند که قبل از اینکه سلاح توزیع شود، نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) چهار نفر را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه موضوع برخورد با توزیع‌کنندگان، حاملان و نگهدارندگان سلاح‌های غیرمجاز در دستور کار دادستانی و نیروهای انتظامی و امنیتی سرخس است، ادامه داد: به موجب قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات، نگهداری، حمل، خرید و توزیع سلاح غیرمجاز اگر به صورت انبوه و بیش از سه قبضه باشد، قانونگذار تا ۱۰ سال برای این افراد مجازات تعیین کرده است.
علیزاده تاکید کرد: دستگاه قضائی به شدت با این افراد برخورد می‌کند و در راستای پیشگیری از جرایم مشابه که قاعدتاً افراد با این سلاح‌ها انجام می‌دهند، دستگاه قضائی محل‌هایی را که آلوده بوده و احتمال وجود سلاح غیرمجاز است پاکسازی می‌کند، در این حوزه مردم دستگاه قضائی را همراهی کرده، با ارائه گزارش‌های به‌موقع به‌دستگاه قضائی کمک کنند تا پاکسازی کاملی در خصوص نگهداری سلاح‌های غیرمجاز انجام شود.
دادستان عمومی و انقلاب سرخس بیان کرد: هیچ حاشیه امنی برای این افراد نیست و تمام تلاشمان این است که سلاح‌های غیرمجاز جمع‌آوری شود.

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.