شماری از مردم نیجر در پایتخت این کشور، دست به تظاهرات اعتراضی علیه حضور نظامیان آمریکا و فرانسه در خاک نیجر زدند.

تظاهرات علیه وجود پایگاه‌های نظامی آمریکا و فرانسه در نیجر

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نزدیک به هزار نفر از شهورندان نیجر در «نیامی»، پایتخت این کشور علیه استقرار پایگاه‌های نظامی آمریکا و فرانسه در خاک نیجر دست به اعتراض زدند.

به گزارش النشره، افراد معترض در راهپیمایی اعتراضی روز شنبه با تجمع در برابر ساختمان پارلمان نیجر علیه حضور نظامی آمریکا و فرانسه در کشورشان شعار سر دادند.

معترضان نیجری از اینکه گروه‌های افراطی مانند بوکوحرام دست به حملات تروریستی روزانه در خاک نیجر می‌زنند و نظامیان فرانسه و آمریکا برای مقابله با آن‌ها کاری نمی‌کنند، انتقاد کردند.

«ایدر القابید»، رئیس اتحادیه دانشجویان نیجر در این باره گفت که وجود پایگاه‌های نظامی در اراضی نیجر، هیچ ارزش و فایده‌ای ندارد؛ چرا که این حضور مانع از حملات تروریست‌ها نشده است.

معترضان به حضور نظامی کشورهای خارجی، از دولت نیجر خواستند تجهیزات مناسب و کافی در اختیار ارتش این کشور قرار داد تا امنیت و حاکمیت ملی نیجر را تضمین کند.

علاوه بر بوکوحرام، گروه‌ تروریستی داعش اخیرا در حمله‌ای که علیه مواضع ارتش در ماه مه داشت، ۲۸ سرباز نیجر را کشت. این گروه تروریستی همچنین مسئولیت عملیات ناموفق به زندانی را که عناصر آن در آن زندانی بودند، برعهده گرفت.

دولت نیجر وجود پایگاه‌های نظامی آمریکا و فرانسه را به بهانه تامین امنیت مرزهای خود توجیه می‌کند و به واشنگتن اجازه داد یک پایگاه نظامی بزرگی برای پهپادها در شهر «آگادیز» واقع در شمال نیجر احداث کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.