حجم آب ذخیره در سدهای خراسان رضوی افزایش ۱۷۰ درصدی یافته است.

افزایش ۱۷۰ درصدی حجم آب ذخیره در سدهای خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی حجم سدهای خراسان رضوی را یک میلیارد و ۹۷۲  میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت:  تا امروز ۹۶۲ میلیون مترمکعب آب پشت این سدها ذخیره شده است در حالی که حجم آب پشت سدها پارسال ۳۵۷ میلیون مترمکعب بود که مقایسه این دو رقم افزایش ۱۷۰  درصدی را نشان می دهد.

محمد علایی افزود: مقدار ذخیره آب پشت سدهای خراسان رضوی امسال ۶۱ درصد است در حالی که پارسال فقط ۲۳ درصد از کل ظرفیت سدهای استان آب داشت.

وی گفت: خراسان رضوی در منطقه ای خشک و نیمه خشک قرار داردو  میانگین بارش درازمدت باران در این استان سالانه ۲۲۱ میلیمتر اما در کشور سالانه ۲۵۱ میلیمتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: امسال پس از سالها خشکسالی بارانهای خوبی در خراسان رضوی روی داد و با توجه به ۲۸۳ میلیمتر بارندگی از مهر پارسال تاکنون، بارش فزایش ۱۴۴ درصدی را نشان می دهد.

علایی افزود: با هدف سازگاری با کم آبی "طرح همیاران آب" طراحی و اخیرا سند جامع همیاری آب در دانشگاه فردوسی به امضا رسید که در صورت تایید نهایی این از طریق استاندار، وظایف همه دستگاه های اجرایی برای مدیریت آب تعیین می شود.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.