دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: ۵۵ درصد منابع بانکی خراسان رضوی در داخل مصرف می‌شود و مابقی منابع به دیگر استان‌ها می‌رود.

۵۵ درصد منابع بانکی خراسان رضوی داخل استان هزینه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر لبافی یکشنبه صبح امروز در محل استانداری خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت مدل مثلث توسعه اقتصادی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۵ درصد منابع بانکی خراسان رضوی در داخل استان مصرف می‌شود و مابقی منابع به دیگر استان‌ها می‌رود لذا به دنبال این هستیم که با کمک معین‌های توسعه گرا، منابع موجود را در استان هزینه کنیم.

وی افزود: در کنار اعتبارات اندک دولتی، منابع مالی ۹۰ هزار میلیارد تومانی هم وجود دارد که بخش عمده‌ای از آن در اختیار شبکه بانکی است و دستگاه‌های دولتی صرفاً می‌توانند متولی اعتبارات تخصیص یافته از سوی دولت باشند در حالی که انتظار می‌رود رقم ۹۰ هزار میلیارد تومان مدیریت شود.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی ادامه داد: مدل ارائه شده در قالب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با آنچه که تا امروز در کشور اجرا شده متفاوت است و می‌تواند تغییرات بنیادی در اقتصاد استان به عنوان پایلوت کشوری ایجاد کند.

وی گفت: استفاده از سرمایه خرد مردمی در این مدل در دستور کار قرار دارد و در این مدل فرآیند تصمیم سازی و تصمیم‌گیری از پایین به بالا است و اجرای آن می‌تواند چالش‌های امروز در حوزه کسب و کارهای خرد و اقتصاد را سامان بدهد و به بهبود وضعیت معیشت مردم کمک کند.

لبافی تصریح کرد: در قالب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به دنبال این هستیم تا از طریق خیرین کارآفرین و معین‌های توسعه‌ای و با کمک اضلاع مثلث توسعه شرایط موجود سامان یابد و مردم در بحث توسعه اقتصادی فرهنگی مشارکت پیدا کنند.

وی تاکید کرد: در بخش‌های دولتی به دلیل محدود بودن اعتبارات و وجود بروکراسی‌های پیچیده و سخت اداری، فعالیت‌های توسعه‌ای چندان امکان پذیر نیست. به طور مثال در خراسان رضوی مجموع اعتبارات دولتی ۶۰۰ میلیارد تومان است و دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان در محدوده همین میزان اعتبار توانایی هزینه‌کرد دارند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.