لژیونر والیبال ایران در آستانه سفر به چین می گوید امیدوار است امسال تیم ملی از همان هفته اول با قدرت استارت بزند.

عبادی‌پور: تیم ملی والیبال یک میکس فوق‌العاده است!

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، میلاد عبادی‌پور در سال‌های اخیر به یکی از ستاره‌های والیبال ایران تبدیل شده و همواره جایگاه ثابتی در ترکیب تیم ملی داشته است. او دومین سال حضورش در ترکیب تیم اسکرا بلهاتوف را سپری کرد که البته برخلاف سال اول با قهرمانی در لهستان همراه نبود. این لژیونر والیبال ایران که با نظر کولاکوویچ به خاطر خستگی زیاد کمی بیش از بقیه استراحت کرد، چند روزی است که با انگیزه و انرژی بالا به تمرینات اضافه شده و امشب هم با تیم ملی راهی چین می‌شود تا از روز جمعه لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ را رسما استارت بزنند.


در حاشیه آخرین تمرین تیم‌ ملی والیبال در تهران قبل از سفر به چین دقایقی با میلاد عبادی‌پور پیرامون اتفاقات تیم‌ملی در سال‌های اخیر، شانس صعود به فینال در لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ و وضعیتش در تیم اسکرا بلهاتوف لهستان همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت‌های میلاد عبادی‌پور را می‌خوانید.


امیدوارم از هفته اول با برد استارت بزنیم


خدا را شکر شرایط بدی ندارم. من نسبت به بقیه بازیکنان دیرتر به اردو اضافه شدم چون بازی‌هایم هم دیرتر از سایرین تمام شد. تقریبا آماده هستم، البته فقط من بلکه کل تیم آماده است. امشب برای هفته اول لیگ ملت ها به چین می رویم و ۳ بازی سخت آنجا خواهیم داشت. قطعا بعد از هفته اول تیم راحت تر بازی خواهد کرد. ما همیشه در هفته‌های اول مشکل داشتیم و کمی طول کشیده تا راه بیفتیم. امسال خدا را شکر شرایطمان نسبت به سال‌های قبلی بهتر است و امیدواریم از همان ابتدا با قدرت بازی‌ها را آغاز کنیم.


اتفاق خوب امسال نداشتن مصدوم است


امسال یک اتفاق خوب هم رخ داده که آن هم نبود مصدوم در تیم ماست. وقتی آسیب دیدگی به درستی درمان شود، دیگر مشکلی نخواهیم داشت. امسال همه بازیکنان مصدومیت های خود را برطرف کردند تا شاداب به اردو بیایند و با انرژی کامل هم به مسابقات پای بگذارند.


حاضرم برای تیم ملی جانم را هم بدهم


امسال کمی بیشتر استراحت کردم، اما سال قبل دقیقا یادم است که ۲، ۳ روز بعد از پایان بازی های باشگاهی ام در لهستان به تمرینات تیم ملی آمدم. واقعا یکی، ۲ سال خیلی سخت را سپری کردم، اما وقتی صحبت از بازی های ملی و پای عرق ملی وسط می آید، ما ورزشکاران حاضریم جانمان را هم برای کشورمان بدهیم. من سال گذشته زیاد از کولاکوویچ استراحت نخواستم چون می دانستم او هم در شرایط سختی قرار دارد. باید سرمربی تیم ملی را درک می کردم. به هر حال من تابع دستورات هستم. امسال بیشتر وقت استراحت داشتم و توانستم آسیب دیدگی هایم را درمان کنم. قطعا از نظر بدنی و روحی نسبت به سال قبل بهتر هستم.


چون ۲ هفته میزبان هستیم، حتما فینالیست نمی‌شویم


لیگ جهانی همواره سخت و فشرده بود و حتی امسال که ما ۲ هفته میزبانی داریم، نمی توان گفت که صعودمان قطعی است. حتی اگر در ۲ هفته میزبانی ۶ بازی مان را هم ببریم که بسیار سخت و بعید است، بازهم صعودمان قطعی نمی شود. پس ما نیاز داریم که بازی های دیگر را هم ببریم. پس ما نمی توانیم حساب صددرصدی در ۲ هفته میزبانی خودمان کنیم. تمام رقبای ما در لیگ ملت‌ها قدر هستند، اما ما هم یکی از قدرت های دنیا هستیم و تمام زورمان را می زنیم تا یکی از ۶ تیم نهایی این رقابت ها باشیم.


تیم ملی امسال یک میکس فوق‌العاده است


از سال قبل تعدادی از بازیکنان جوان به تیم ملی اضافه شدند و امسال هم آنها را در تیم ملی می‌بینم. خدا را شکر وجود جوان‌ها از نظر انرژی در موقعیت فعلی به ما کمک زیادی می کند. سال مهمی را در پیش داریم و از همه مهمتر هم به نظرم مسابقات انتخابی المپیک است که باید هر طور شده سهمیه را بگیریم. در چنین شرایطی حضور این جوان‌ها می‌تواند به ما کمک کند. امسال تیم ملی میکسی از جوان‌ها و باتجربه است. بزرگترها با تجربه خودشان جوان ها را هدایت می کنند و نفرات جوانتر هم با انرژی و انگیزه خودشان به بقیه روحیه می دهند. به نظر من تیم ملی امسال یک میکس فوق العاده است که با تدبیر کولاکوویچ رخ داده و به والیبال ایران کمک می کند.


پاداش FIVB حق ماست، اما نگرفتیم


قبل تر گفتم و بازهم می گویم وقتی صحبت از عرق ملی می شود، همه ورزشکاران از جانشان مایه می گذارند. ما باید یکسری مبالغ را به صورت پاداش باید دریافت کنیم، البته نه از طرف فدراسیون ایران، بلکه از طرف فدراسیون جهانی. این حق ماست، اما با توجه به برخی اتفاقات ما نتوانستیم این پول ها را دریافت کنیم. حتی وزیر ورزش که در اردوی تیم ملی حاضر بود، به این موضوع اشاره کرد. با این حال وظیفه ما این است به عنوان بازیکن تمام تلاش خود را در زمین کنیم تا برنده باشیم. بقیه کارها دیگر برعهده سرپرست تیم ملی و رییس فدراسیون است.


بدون پول و فقط به عشق مردم بازی می‌کنیم.


به هر حال هر چقدر رسیدگی بیشتر باشد، انگیزه بازیکنان هم بیشتر است. در شرایط فعلی کاری نمی توان کرد، پس بهتر است تمرکزمان را روی کارمان بگذاریم. به هر حال این شغل ما است و باید با تمام توان در زمین حاضر شویم. البته شما ببینید هر جای دنیا هر کسی بابت شغلی که دارد، پولی دریافت نکند، آن کار را کنار می گذارد؛ اما بچه ها با تمام عشق و علاقه به مردم و ایران از جان و دل مایه می گذارند. شاید از بیرون خیلی چیزها را نبینید، اما ما که ۲۴ ساعته با هم هستیم، متوجه می شویم که چقدر در اردوهای تیم ملی زحمت کشیده می شود. مثلا پارسال ما در لیگ ملت‌ها قاره پیمایی داشتیم و ۴ بار در یک تورنمنت قاره عوض کردیم. همه پروازهای ما بالای ۲۰ ساعت بود! در چنین شرایطی ما همه سختی ها را به جان می خریم تا اگر بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.  


اسکرا ۴، ۵ ماه با ۸ بازیکن تمرین کرد!


در لهستان هم همه چیز خوب بود؛ اگرچه تیم ما قدرت پارسال را نداشت. من دومین سال بود که در تیم اسکرا بلهاتوف حضور داشتم، اما بعد از اینکه سال اول قهرمان شدیم، امسال اتفاقات لیگ قبلی برایمان رخ نداد. در اواسط لیگ بعضی بازی ها را باید می بردیم که شکست خوردیم و تیممان از مسیر خودش خارج شد. یکی از اتفاقاتی هم که امسال به ما ضربه زد، مصدومیت ۴، ۵ بازیکن اصلی ما بود. خودم هم ۳، ۴ هفته به خاطر مصدومیت در تیم نبودم. شرایط برای ما سخت تر شد و می توانم بگویم ۴، ۵ ماه با ۸ بازیکن تمرین کردیم! سابقه نداشته تیمی با ۸ بازیکن تمرین کند و قهرمان شود. سال خیلی متفاوتی را نسبت به سال اول گذراندم.


در لهستان راحتم و می مانم


من قراردادم را با اسکرا بلهاتوف تمدید کردم و حضورم در لهستان ادامه دارد. اتفاقات سال گذشته را باید فراموش کنیم و به آینده بیاندیشیم. من در لهستان و تیم اسکرا واقعا راحت هستم و مشکلی ندارم. امیدوارم سال بعدی بتوانیم بار دیگر به قدرت گذشته خودمان برگردیم.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.