فیلم سینمایی «تگزاس ۲» با فروش هفتگی بیش از ۲ میلیارد تومان در صدر جدول قرار دارد و رتبه دوم این جدول به فیلم «سامورایی در برلین» اختصاص پیدا کرده است؛ این در حالی است که سینماها خود را برای اکران یک فیلم کمدی دیگر یعنی «ما همه با هم هستیم» آماده می‌کنند.

 پیشتازی فیلم های کمدی در سومین هفته ماه رمضان/ برنامه تعطیلی سینماها

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، این روزها فیلم‌های کمدی همچنان در صدر جدول پرفروش‌ترین‌های سینما قرار دارند و علیرغم این که طرح اکران افطار تا سحر به درستی به مرحله اجرا درنیامده است با این حال بازار کمدی‌ها داغ است، اما افزوده شدن چند فیلم جدید همچون «وکیل مدافع»، «تولدت مبارک»، «به دنیا آمدن» و «خانه دیگری» به چرخه اکران نتوانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند و فروش آنها در دو هفته کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بوده است که در نوع خود فروش ناامید کننده ای محسوب می شود. ضمن اینکه امسال هم مانند سال‌های گذشته با اکران فشرده فیلم‌های سینمایی و افزوده شدن چند فیلم دیگر به چرخه اکران عید فطر، انتقادات بسیاری پیرامون فیلم سوزی و سلب فرصت و امکانات بیشتر از فیلم‌های بفروش به وجود آورده است.

نگاهی به جدول فروش فیلم های ماه رمضان

فیلم سینمایی «تگزاس۲» به کارگردانی مسعود اطیابی که در شرایط متفاوت و غیرمنتظره‌ای ناشی از توقف اکران «رحمان ۱۴۰۰» به نمایش درآمد، این روزها در ادامه فروش مطلوب خود توانسته در پنجمین هفته اکرانش نیز همچون هفته‌های گذشته صدرنشین جدول فروش باشد. این فیلم که ادامه‌ای بر فیلم پرفروش «تگزاس» محسوب می‌شود و تا به اینجا دومین کمدی پرفروش امسال بوده است، با فروش هفتگی بیش از ۲ میلیارد تومان مجموع فروشش را به ۱۲ میلیارد تومان نزدیک کرد.

سام درخشانی، مهدی هاشمی، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، بهرنگ علوی، رضا ناجی و امید روحانی از بازیگران این فیلم هستند.

«سامورایی در برلین» به کارگردانی مهدی نادری از دو هفته گذشته به چرخه اکران افزوده شده که در این مدت کوتاه توانسته با فروش هفتگی یک میلیارد تومانی و با پشت سر گذاشتن «متری شیش و نیم» خود را به رتبه دوم جدول برساند. با توجه به آمار ارائه شده توسط سینما تیکت، «سامورایی در برلین» با افزایش ۳۲ درصدی، بیشترین افزایش فروش را نسبت به هفته گذشته داشته است. حمید فرخ‌نژاد، امیرمهدی ژوله، میرطاهر مظلومی، هومن حاجی عبداللهی و سامان صفاری از بازیگران این فیلم کمدی هستند.

سومین فیلم پرفروش هفته «متری شیش و نیم» با فروش ۷۸۲ میلیون بود. این فیلم که عنوان پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سینمای ایران را از آن خود کرده بود، پس از گذشت ۹ هفته از اکرانش هنوز فروش بالای نیم میلیارد در هفته را تجربه می‌کند.

رتبه چهارم جدول نیز متعلق به فیلم «چهار انگشت» با فروش هفتگی ۱۹۵ میلیون است. «نبات» به کارگردانی پگاه ارضی که اولین اکران خود را در سی و هفتمین جشنواره جهانی فجر تجربه کرد با فروش ۱۵۶ میلیون پنجمین فیلم پرفروش هفته بود. شهاب حسینی، نازنین فراهانی و ستایش محمودی از بازیگران این فیلم اجتماعی هستند.

مقایسه فروش و استقبال مردم از فیلم های ماه مبارک در دو سال متوالی

اما سازمان سینمایی در گزارشی میزان فروش فیلم‌های سینمایی در نیمه اول ماه مبارک رمضان را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل منتشر کرد. بر اساس این گزارش ۱۳ فیلم سینمایی در نیمه اول ماه مبارک رمضان نمایش داده شد که از این تعداد فیلم ۴۸ درصد با موضوع اجتماعی، ۳۶ درصد کمدی و ۱۵ درصد کودک و نوجوان بوده است و در سال ۹۷ تعداد ۱۵ فیلم سینمایی در ماه مبارک رمضان نمایش داده شد که ۴۷ درصد با موضوع اجتماعی، ۴۰ درصد کمدی، ۶ درصد کودک و نوجوان و ۶ درصد مقاومت بوده است.

مجموع فروش فیلم‌های سینمایی در نیمه اول ماه مبارک رمضان با تعداد ۱ میلیون و ۲۱ هزار و ۷۵ نفر به ۹۵ میلیارد و ۸۷۸ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۷۳۰ ریال رسید در حالی که در سال ۹۷ با تعداد ۱ میلیون ۷۸ هزار و ۶۲۴ نفر میزان فروش ۷۹ میلیارد و ۹۳۶ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۸۸۰ ریال بوده است. همچنین نرخ متوسط بلیت در سال ۹۸ در سطح کشور ۹۳، ۹۰۰ ریال و در سال گذشته ۷۴، ۱۳۵ ریال بوده است. میزان فروش فیلم‌ها در نیمه اول ماه مبارک رمضان در مقایسه با دوره مشابه خود در سال گذشته (۹۷) ۲۰ درصد افزایش، تعداد تماشاگران ۵ درصد کاهش و نرخ متوسط بلیت سینما ۲۷ درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که بنا به نظر بسیاری از صاحبان آثاری که این روزها فیلم هایشان روی پرده سینماست طرح اکران افطار تا سحر عملاً اجرایی نشده و سینماداران نیز آنچنان که باید به جز سانس‌ ای فوق العاده، سانس دیگری را در اختیار فیلم ها قرار ندادند. علاوه بر موارد فوق انتقادها به نحوه تبلیغات و آگاهی رسانی به مخاطبان نیز  مانند  هر سال پابرجاست.

برنامه سینماهای کشور در لیالی قدر

هرساله سینماها در ایام شب قدر و شهادت امیرالمومنین (ع) هستند و امسال نیز به جز شب های هجدهم و شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که از ساعت ۱۸ تعطیل بودند، امروز پنجم خردادماه مصادف با بیستم رمضان و دومین شب قدر سینماها از ساعت ۱۸ تعطیل است. همچنین فردا ششم خردادماه مصادف با بیست‌ویکم رمضان و شهادت حضرت علی(ع) کل روز سینماهای سراسر کشور و هفتم خردادماه همزمان با بیست‌ودوم رمضان و سومین‌ شب قدر از ساعت ۱۸ تعطیل خواهند بود.

کدام فیلم ها عید فطر اکران می شوند

این روزها در سرگروه آزادی فیلم «تولدت مبارک» به کارگردانی سمیه زارعی نژاد در حال اکران است که پس از آن فیلم «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی به نمایش درخواهد آمد و قرارداد اکران آن برای عید فطر ثبت شده است.

همچنین قرارداد «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی بعد از «خانه دیگری» در سرگروه سینما آستارا بسته شده است. در سرگروه استقلال نیز قرارداد فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگرانی نرگس آبیار برای اکران عید فطر ثبت شده است.

همچنین طی روزهای گذشته شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه ای که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، مجوز نمایش سه فیلم «بی‌حسی موضعی» به تهیه‌ کنندگی حبیب رضایی و کارگردانی و نویسندگی حسین مهکام، «جان‌دار» به تهیه ‌کنندگی ابراهیم طالش مجیدی، کارگردانی مشترک حسین امیری دوماری، پدرام پورامیری و نویسندگی مشترک حسین امیری دوماری، پدرام پورامیری و محمد داودی و «آشفته‌گی» به تهیه‌ کنندگی، کارگردانی و نویسندگی فریدون جیرانی را صادر کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.