سردسته مخالفان دولت ونزوئلا در پیامی توئیتری اعلام کرد مخالفان به کمتر از برکناری رئیس‌جمهور قانونی این کشور از قدرت راضی نمی‌شوند.

گوایدو: به کمتر از برکناری مادورو از قدرت راضی نمی‌شویم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در حالی که دور اول مذاکرات میان نمایندگان دولت ونزوئلا و مخالفان آن در نروژ برگزار شد، خوان گوایدو، سردسته مخالفان این کشور اعلام کرد مخالفان به کمتر از حذف نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی این کشور از قدرت راضی نمی‌شوند.

سردسته مخالفان دولت ونزوئلا در توئیتر خود نوشت: ما همه گزینه‌ها را با مسئولیت دنبال می‌کنیم. مسیر ما کاملا مشخص است: پایان دادن به غصب، (تشکیل) دولت موقت و انتخابات آزاد و آن را در تمامی عرصه‌های مبارزاتی دنبال خواهیم کرد و متعهد به ایجاد تغییرات فوری که کشور ما بدان نیاز دارد، هستیم.

پیام توئیتری سردسته مخالفان دولت قانونی ونزوئلا در حالی منتشر شد که چند ساعت پیش از آن وزارت خارجه نروژ اعلام کرد این کشور میزبان دور دوم مذاکرات میان نمایندگان دولت و مخالفان ونزوئلا در هفته آتی خواهد بود. وزارت خارجه نروژ روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: نمایندگان عوامل اصلی سیاسی در ونزوئلا تصمیم گرفتند تا هفته آینده برای ادامه روندی که نروژ به تسهیل آن کمک کرده، به اسلو بازگردند.

در عین حال نیکلاس مادورو در واکنش به بیانیه وزارت خارجه نروژ از دولت اسلو برای تلاش هایش در جهت مسیر کردن برگزاری مذاکرات تشکر کرد.

شایان ذکر است، آمریکا به همراه حدود ۵۰ کشور جهان، در اقدامی مداخله‌جویانه خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته است. این در حالی است که مردم و ارتش این کشور از رئیس‌جمهور و دولت قانونی‌شان حمایت می‌کنند. اخیرا تلاش‌های گوایدو برای شورش نظامی و کودتا در ونزوئلا به منظور برکناری مادورو به شکست کشیده شد. مادورو پس از اقدام شکست خورده گوایدو، در یک پایگاه نظامی حاضر شد و بر اتحاد بین دولت و ارتش ونزوئلا تاکید کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.