کارشناس علوم قرآنی گفت: تقوا و پرهیزگاری از مهم‌ترین پیام‌هایی است که می‌توانیم از ماه مبارک رمضان دریافت کنیم و با توجه به روزه بودن انسان‌ها در این ماه مبارک که باعث روزه‌داری اعضاء و جوارح بدن نیز می‌شود افراد می‌توانند به درجه‌های بالایی از معنویت در مسیر هدایت دست پیدا کنند.

اهمیت خواندن دعای روز بیست و یکم ماه رمضان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری میزان، علی نوری‌زاده کارشناس علوم قرآنی در خصوص اهمیت خواندن دعای روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان گفت: خواندن دعای بیست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان ثواب بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: خواندن این دعا در روز بیست و یکم ماه رمضان که برابر با روز شهادت حضرت علی (ع) به شمار می‌رود، ثواب بسیاری دارد: «بسم الله الرحمن الرحیم، اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الی مَرْضاتِکَ دلیلاً ولا تَجْعَل للشّیْطان فیهِ علیّ سَبیلاً واجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً ومَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین»، خدایا قرار بده برایم در آن به سوی خوشنودی‌هایت راهنمایی و قرار مده شیطان را در آن بر من راهی و قرار بده بهشت را برایم منزل و آسایـشگاه ای برآورنده حاجت‌های جویندگان.


این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: تقوا و پرهیزگاری از مهم‌ترین پیام‌هایی است که می‌توانیم از ماه مبارک رمضان دریافت کنیم و با توجه به روزه بودن انسان‌ها در این ماه مبارک که باعث روزه‌داری اعضاء و جوارح بدن نیز می‌شود افراد می‌توانند به درجه‌های بالایی از معنویت در مسیر هدایت دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین فلسفه روزه گرفتن، خودداری انسان از لذت‌های دنیوی است و خوردن و آشامیدن تنها به عنوان نمونه‌ای از این لذت‌ها مورد توجه قرار گرفته است. زمانی که انسان بتواند خواسته‌هایش و غرایزش را کنترل کند، به مرور زمان به خودشناسی و خداشناسی دست پیدا می‌کند.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: علاوه بر آثار معنوی که روزه برای افراد در پی دارد، نقش مهمی در سلامتی و تندرستی ایفا می‌کند چرا که روزه‌داران می‌توانند به برنامه مناسب تغذیه که مورد تأکید اسلام هم هست، دست پیدا کنند.


وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: اطعام دادن به نیازمندان همیشه عمل پسندیده‌ای بوده که تا اندازه زیادی به ارزش و اهمیت آن اشاره شده، اما اطعام دادن به فقیران در ماهی مانند ماه مبارک رمضان ثوابی چند برابر دیگر ماه‌ها دارد و در کارنامه اعمال انسان‌ها تأثیری مثبت بر جای خواهد گذاشت.

نوری زاده خاطرنشان کرد: انسان‌ها پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان می‌توانند با انجام دادن تمرین‌هایی مانند کم کردن تعداد وعده‌های غذایی و همچنین توجه به وجود منابع سرشار از آب در وعده‌های غذایی، خود را برای ماه مبارک رمضان آماده کنند چرا که در این صورت با آمادگی بیشتری وارد ماه میهمانی خدا می‌شوند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.