قزوین_ کارشناس مسائل دینی و مذهبی در استان قزوین گفت: جریان صفات و اسماء الهی برای انسان سازی و تربیت انسان است.

جریان صفات و اسماء الهی برای انسان سازی و تربیت انسان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام سید مهدی خضری کارشناس مسائل دینی  مذهبی در استان قزوین در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در هیات حسین جان قزوین اظهار داشت: خداوند در دعای جوشن کبیر و بسیاری از آیات قرآن کریم خود را با تعبیرهای مختلفی معرفی کرده است و اصرار عجیبی دارد که ما با اسماء متفاوتی او را بخوانیم؛ پرسشی مبنی بر اینکه «آیا یک اسم کافی است؟» وجود دارد، در پاسخ باید گفت که خیر و باید دینمان را از نهج البلاغه فرا بگیریم.

وی با بیان اینکه خواندن نهج البلاغه مقدمه عمل و مقدمه شیعه شدن است، افزود: جریان صفات و اسماء الهی برای انسان سازی و تربیت انسان بوده و هدف خلقت همه عالم عبودیت است و خداوند با صفات موجود در همین دعای جوشن کبیر و قرآن می خواهد ما را به عبودیت برساند که اگر عبد خدا شدیم او هم رفیق ما می شود.

خضری بیان کرد: خداوند مالکیت خود را بر انسان و تمام شئون او به تعابیر مختلفی در جوشن کبیر بیان می‌کند و به رخ ما می کشاند؛ علامه طباطبایی در تفسیر المیزان بیان می کند که: «ریشه تمام گناهان انسان ها ناشی از این است که مالکیت خدا را قبول ندارد و مشکل شیطان هم همین بود؛ به عبارتی ریشه عبودیت در فهم مالکیت خداست».

کارشناس مسائل دینی و مذهبی در استان قزوین یادآور شد: امیرمؤمنان در حکمت ۴۵۶ نهج البلاغه می فرماید: «در دنیا برای ابعاد وجودی شما انسانها نمی توان قیمت تعیین کرد و تنها بهشت ابدی قیمت شماست؛ خودتان را در دنیا ارزان نفروشید»؛ حقیقت عبودیت در فهم این امر است که ما فقط امانتداریم و مالکیت مطلق از آن خداست و مهم‌ترین نقطه چالش ما با تمدن غرب در همین نکته است که آن ها معتقدند که خداوند فقط خالق است حال آنکه ما براین باوریم که خدا مالک همه عالم است و باید در همه شئون رعایت امانتداری را بکنیم.

وی اضافه کرد: خداوند نسبت به دل مومن هم غیرت دارد و نباید هرکسی را جز خداوند در دروازه دل خود راه دهیم؛ اگر مسیر خداوند را انتخاب کنیم و طبق نقشه پیش برویم او هم کمکمان می کند و اگر برای بیرون آمدن از گناه تلاش کردیم، خداوند همچون حضرت یوسف ما را یاری خواهد کرد و عزت و آبرو ما را حفظ می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.